Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Eerste drie kwartalen van 2015 € 25,11 miljard euro omzet

Omzet retail in september +0,8% ten opzichte van vorig jaar

De omzet van Nederlandse supermarkten bedraagt in september 2015 2,53 miljard euro. Dit is een stijging van 0,8% ten opzichte van september 2014. De gemiddelde omzet per kassabon stijgt met 0,5% naar 21,40 euro. Het aantal uitgegeven kassabonnen stijgt deze maand met 0,3%.

De eerste drie kwartalen van 2015 bedraagt de Nederlandse supermarktomzet 25,11 miljard euro. Dit is een stijging van 1,0% ten opzichte van dezelfde periode in 2014. De stijging is te verklaren door het toegenomen aantal supermarktbezoeken. Tot nu toe laten alle maanden van 2015 een omzetgroei zien met uitzondering van de maand juni. De belangrijkste oorzaak hiervan is het ontbreken van een EK of WK voetbal.

Joop Holla verwacht dat de groei van de totale Nederlandse supermarktomzet in 2015 op basis van 52 weken uitkomt op 1%. "In 2016 verwachten we een omzetgroei van 1,5%. Deze groei zal deels worden veroorzaakt door 1% prijseffect. De promotiedruk zal licht dalen door het verdwijnen van C1000", aldus Joop Holla.

Meer informatie:
GfK
Joop Holla (Research Director)
E: Joop.Holla@gfk.com
T: 06-55323114.
www.gfk.com


Publicatiedatum: