Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Zuid-Afrika: Nieuw distributiecentrum Tru-Cape

Tru-Cape, Zuid-Afrika's grootste distributeur van appelen en peren, opende onlangs in City Deep, Johannesburg een nieuw gebouwencomplex. De nieuwe faciliteit heeft een oppervlakte van 4000m² en biedt plaats aan kantoren, opslag en een distributiecentrum. Het gebouw is vijf keer groter dan het oude kantoor dat 30 jaar dienst heeft gedaan. De oplevering is het sluitstuk van de 'closer-to-market'-strategie.



Naast de investering in onroerend goed heeft Tru-Cape operationele kosten bespaard door het aangaan van joint-venture partnerships met belangrijke klanten om zo de kloof te dichten tussen de teler en de consument. Pienaar: "Onze focus ligt altijd op het neerzetten van een sterk lokaal merk en met hernieuwde energie blijven we ons daar voor inzetten."



Gezien de huidige aanplanting verwacht Pienaar de komende vijf jaar 18 miljoen dozen fruit te verwerken: "We hebben nu ruimte voor kantoren, vergaderruimten en 1152 paletten fruit. Hierdoor hebben we de mogelijkheden om ons huidige klantenbestand uit te breiden naar andere landen binnen Afrika. Deze uitbreiding vindt nu al plaats met 36% per jaar. Het gebouw krijgt drie laaddocks en vijf koelcellen, die elk ruimte bieden voor 240 paletten. Daarnaast bouwen we een eigen controle faciliteit."

Tru-Cape's Closer-to-Market strategie is gericht op meer directe samenwerking met belangrijke klanten in Afrika en het Midden-Oosten. Pienaar: "Dit leidt uiteindelijk tot een beter ketenmanagement en meer omzet voor onze aandeelhouders."

Volgens Pienaar lag de focus in 2014 op mensen, vooruitgang en technologie: "Efficiënte productie genereert de hoogste opbrengst en zorgt ervoor dat wij voor de komende twintig jaar marktleiders blijven."

Pienaar: "Eén vergaderkamer is gedoopt tot Hannes Rossouw Boardroom. Deze ruimte is vernoemd naar een ingenieur van Ceres Fruit Growers. Hij werkte met ons aan het nieuwe kantoor maar is een tijdje terug onverwacht overleden."

Pienaar: "Om de koeling effectief te laten verlopen, komen er drie plug-in punten voor koelcontainers. Dit zorgt ervoor dat de lokale telers niet meer hoeven te wachten met het plaatsen van hun fruit totdat het fruit van Kaapstad aankomt. Hierdoor hoeven de telers het fruit niet meer in hun eigen koeling te plaatsen en dit komt de kwaliteit van de producten ten goede."




Met het nieuwe gebouw kijkt Tru-Cape ook naar kansen om nieuwe klanten aan te trekken en hun aandeel van 60% in de informele markt te verhogen: "Door uitbreiding van het assortiment willen we waarde toevoegen aan de totale opbrengst."




Pienaar: "De belangrijkste ontwikkeling is het zakendoen in Mozambique, Lesotho, Tanzania, Botswana en andere landen in Afrika. In ons nieuwe gebouw hebben klanten uit deze landen faciliteiten om te rusten en een douche te nemen terwijl de vracht wordt geladen voor de lange weg terug. In het noorden worden er geen appels of peren geteeld, dus is City Deep, Johannesburg een centrale locatie als de klanten in de ook nog fruit moeten ophalen bij bedrijven uit de omgeving."

Voor meer informatie:
Roelf Pienaar
Tru-Cape
Tel: +27 (021) 8501804/ (079) 5170777
Email: roelfp@Tru-Cape.co.za
Twitter: @TruCapeFruit
www.Tru-Cape.co.za
Publicatiedatum: