Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Google en Albert Heijn meest invloedrijke merken"

Respectievelijk Google, Facebook, Samsung, Microsoft en Albert Heijn zijn volgens de Nederlandse consument de meest invloedrijke merken van 2014. Dat meldt onderzoeksbureau Ipsos op basis van eigen onderzoek onder ruim elfhonderd Nederlanders. Op plek zes tot en met tien staan achtereenvolgens Marktplaats.nl, Lidl, Bol.com, Apple en Kruidvat.Ipsos beoordeelde de bedrijven op verschillende eigenschappen, waaronder maatschappelijke verantwoordelijkheid, invloed op het dagelijks leven, marktleiderschap en aanwezigheid.

Boodschappen
Albert Heijn wordt net als in 2013 als meest invloedrijke retailer gezien. Veel Nederlanders vinden dat de supermarktketen de behoefte van de consument begrijpt. Het bedrijf zou de manier waarop mensen boodschappen doen bovendien hebben veranderd.Opvallend is daarnaast het grote aantal techbedrijven in de top tien. 23 procent van de ondervraagden ziet Google als het meest invloedrijk. Samsung is volgens de consumenten bovendien invloedrijker dan Apple.

Bron: NU.nl

Publicatiedatum: