Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Tesco geconfronteerd met rechtzaak

Wal-Mart geeft 20% korting op online winkelen

In de afgelopen weken begon de "Everyday Low Cost" retailer fikse kortingen te geven aan consumenten die bereid zijn om de online supermarkt-pickup-ervaring te proberen. Met behulp van gerichte e-mails naar klanten van Walmart.com gaf de retailer, over een testperiode van een paar dagen, 9 euro korting op een eerste aankoop van 45 euro, zo meldt thecitywire.com. De retailer plaatst ook banneradvertenties op Yahoo! en breidt haar meervoudige platformcampagne uit naar lokale billboards.

Tesco: Amerikaanse rechtszaak over winstschandaal
Een Amerikaans advocatenkantoor vraagt ​​aandeelhouders van Tesco om een ​​groep te vormen die een rechtszaak wil aanspannen om miljarden euro's ter compensatie te eisen voor de verliezen met betrekking tot de overwaardering van de winst van vorig jaar, zo meldt Reuters. Tesco stelde op 22 september dat men de winst van het eerste halfjaar met 340 miljoen euro had overschat.

VK: Nieuwe baas Morrisons ontslaat 5 MT-leden 
David Potts, de nieuwe CEO van Morrisons, ontsloeg afgelopen dinsdag vijf leden van het managementteam, zo meldt Reuters. "Ik stel vanaf nu een kleiner bestuur samen, met als doel om Morrissons te vereenvoudigen en te versnellen."

Tesco Lotus verlaagt prijzen met maximaal 50%
Tesco Lotus, gevestigd in Thailand, verlaagt de prijzen van verse voedingsmiddelen met 10 tot 50% in een poging om de klant te verleiden om meer te kopen, aldus retailanalysis.igd.com. De nieuwe prijscampagne loopt gedurende zes weken en zal zich richten op meer dan 100 verse levensmiddelen zoals groenten en fruit. De omzet van Tesco Lotus is in de afgelopen periode gedaald als gevolg van een vertragende economie, politieke onrust en ook de stijgende schuld bij de consument.

Nieuwe CEO benoemd voor Majid Al Futtaim
Majid Al Futtaim, de toonaangevende retail- en leisurepionier in het Midden-Oosten en Noord-Afrika (MENA), heeft Bertrand Julien-Laferriere als CEO van Majid Al Futtaim Properties benoemd, zo meldt zawya.com. De benoeming ondersteunt de strategische focus en ambitieuze groei van de pionier om uit te breiden in de regio MENA. De CEO van Majid Al Futtaim - Holding stelde: "Bertrand heeft uitgebreide ervaring in international development en in het beheer van onroerend goed, de afgelopen 30 jaar."

China: Dairy Farm Group topadverteerder
Adverteerders uit Hong KOng zijn 2015 met een kickstart begonnen, aldus marketing-interactive.com. De totale advertentie-uitgaven voor januari en februari, een bedrag van 6,4 miljard euro, heeft een jaar-op-jaar groei van 10%. Dairy Farm Group bleef de topaanbiedersgroep met een stijging van 13% op jaarbasis met betrekking tot advertentie-uitgaven.

Choppies breidt regionale aanwezigheid in Afrika uit
De retailer Choppies, met vestigingen in Botswana, Zuid-Afrika en Zimbabwe, heeft plannen om zijn business in de drie landen uit te breiden, aldus spyghana.com. Voorzitter van Choppies stelde: "Als onderdeel van onze uitbreidingsplannen verwachten we meer winkels in Botswana, Zuid-Afrika en Zimbabwe te openen, hoewel het tempo van expansie in Botswana naar verwachting langzaam zal zijn."

Canada: Metro verhoogt digitale personalisatie
Klanten die gebruik maken van mobiele- en webplatforms kunnen bij Metro Inc.'s nu een gepersonaliseerd aanbod krijgen, bekend als "Just for You". De functie is gebaseerd op Metro introductie van de eerste "gepersonaliseerd digitale ecosysteem" in 2013, zo meldt supermarketnews.com.

VK: Vastgoedbeleggingen van retailer 're-boots' na turbulentie in sector
MSCI Inc., een toonaangevende aanbieder van beleggingsproducten, heeft een onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat de investeringen in onroerend goed, die ten grondslag ligt aan de retailsector in het Verenigd Koninkrijk, 'opnieuw is opgestart', zo meldt internationaal-supermarketnews.com. Ondanks de moeilijkheden die de 'Big Four'-retailers ondervonden in 2014, kochten vastgoedbeleggers 1,8 miljard euro aan onroerende activa van retailers; met een gemiddeld totaalrendement van 7%.

Zweden: Netto-omzet 3,7 miljard Coop
Zweedse retailer Coop presenteert resultaten
Coop Sverige, de tweede grootste retailer van Zweden heeft de resultaten van afgelopen jaar gepubliceerd; een netto-omzet van 3,7 miljard euro waarvan een nettoverlies van 5,3 miljoen euro. Vergelijkende cijfers ten opzichte van 2013 zijn niet beschikbaar gezien het feit dat de retailer haar nieuwe structuur, Coop Group, op 1 januari 2014 lanceerde, zo meldt retailanalysis.igd.com.

Nieuwe Tesco Lotus winkelapp beschikt over barcode-scan
Tesco Lotus introduceerde gisteren een applicatie om klanten in staat te stellen om online boodschappen te doen door het scannen van een barcode, aldus nationmultimedia.com. De retailer zal zich richten op 200.000 downloads van de app. Deze ontwikkeling moet de onlineverkoop van dit jaar verdubbelen ten opzichte van 2014. Vorig jaar werd de onlineomzet gegenereerd op basis van haar website en bedroeg minder dan 1 procent van de in-store sales.

Costco ontvangt Hesburgh-award
De Theodore Hesburgh Award in Business Ethics zal toegekend worden aan Costco Wholesale, aldus southbendtribune.com. Costco biedt medewerkers een beginnend loon van 10,50 euro per uur met een topuurloon van 21,50 euro per uur. Ze bieden medische en tandheelkundige zorg, uitkeringen en pensioenbijdragen. Bij de opening van een winkel in Mishawaka ontving de retailer 22.000 aanvragen voor 200 beschikbare banen.

Duitse METRO Group partners met Frequentz
METRO Group, een van de grootste retailers in de wereld, gaat samenwerken met Frequentz Inc., een wereldwijde leider van end-to-end zichtbaarheid. Deze strategische zet zal de retailer helpen bij de continuering van de exponentiele groei en het bouwen van vertrouwen van de klant door middel van supply chain transparantie, zo meldt virtual-strategy.com verslagen.

Meer angst voor Listeria: Wegmans roept spinazie terug
Wegmans Food Markets roept ongeveer 12.540 bevroren pakketten van Wegmans 'biologische spinazie' terug vanwege een mogelijke besmetting met listeria, zo rapporteert tpr.org.
Publicatiedatum: