65% meer winst voor Aldi Engeland

Aldi heeft gezworen door te gaan met de prijzenoorlog in de supermarkten. Die heeft veel prijsbewuste kopers naar de winkels getrokken vanwege de aankondiging van een winstgroei van 65% in het Verenigd Koninkrijk.

De Duitse discounter wilde zo reageren op prijsdalingen van rivalen: (nog) meer aanbiedingen. Aldi claimt, dat pogingen van concurrenten om de budgetpolitiek van Aldi in de wielen te rijden alleen hadden gezorgd voor (nog) meer omzet.

Aldi meldde maandag 1 december. dat de Engelse verkoop in 2013 met 36 % groeide tot £ 5.3 miljard. De winst vóór belastingen groeide met bijna twee-derde tot £ 261 miljoen. Het bericht komt een week nadat Tesco, het zwaarstgetroffen slachtoffer van het succes van Aldi, noodgedwongen moest erkennen, dat het de winstschatting had overdreven met £ 250 miljoen.

In 2013 opende Aldi 42 nieuwe winkels en trok 1 miljoen nieuwe klanten. Zo wordt een duidelijke verandering in winkelgewoontes in geld vertaald. Die verandering raakt de traditionele supermarktreuzen hard.

Voor 2014 plande Aldi de opening van 54 nieuwe winkels in het Verenigd Koninkrijk. Voor 2015 is de opening van 65 winkels gepland. Daarmee zou een totaal van 600 winkels zijn gehaald. De Engelse keten wil in 2021 in totaal 1.000 winkels hebben.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven