Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Colruyt: 181 miljoen nettowinst

Het Belgische supermarktconcern Colruyt heeft op 30 september de eerste helft van het gebroken boekjaar 2014/2015 afgesloten met een omzet van 4,42 miljard euro. Dat is 3,9% hoger dan in de vergelijkbare periode in het vorige boekjaar. De groothandels- en foodserviceverkopen stegen met 6,9% tot 770,7 miljoen euro. Dit segment vertegenwoordig de dit boekjaar 17,5% van de groepsomzet. Vorig jaar was dat 17,0%. De winst voor belastingen van de Colruyt Groep kwam uit op 252,3 miljoen euro, ofwel 5,7% van de omzet. Een jaar eerder was dat 253,1 miljoen euro, wat destijds neerkwam op 6% van de omzet. De nettowinst van Colruyt steeg met 2,7% naar 181 miljoen euro. De supermarktorganisatie verwacht dat de nettowinst dit boekjaar op hetzelfde niveau zal liggen of iets hoger zal uitkomen dan vorig jaar.

De omzet van de Colruyt winkels in Belgiƫ en Luxemburg groeide met ongeveer 2% door uitbreiding van het winkelpark en volumegroei in bestaande winkels. De groei resulteerde in een stijging van het Belgische marktaandeel tot 26,36%. Dat is een verbetering van 0,2% ten opzichte van de eerste jaarhelft van het vorige boekjaar.

De OKay en Bio-Planet winkelformules realiseerden een omzetstijging van meer dan 10% door nieuwe winkelopeningen en een sterke instroom aan nieuwe klanten. De omzet van de Colruyt-winkels in Frankrijk groeide met meer dan 10% door continue investeringen in prijspositionering, door organische groei en door uitbreiding en modernisering van het winkelnetwerk. Het segment Dreamland en Dreambaby kende een uitstekende eerste jaarhelft met een omzettoename van meer dan 10%. Colruyt Group blijft investeren in E-commerce retail. De on-line activiteiten realiseerden over het eerste semester een mooie groei.
Publicatiedatum: