Voorwaardelijke goedkeuring voor de aankoop van DIA in Frankrijk
Groei in België
Carrefour ziet nieuwe kansen in België. Daar wil Carrefour binnen 10 jaar 4-6 hypermarkten openen. Carrefour toont zo de focus te willen blijven richten op grotere winkels op langere termijn. Op kortere termijn richt Carrefour zich op het Express-format. In 2015 zouden zo'n 20 Expresswinkels moeten opengaan. Als die opengaan, bieden ze waarschijnlijk meer plaatselijke waar. Carrefour heeft een campagne gelanceerd "Let's go Belgetarian!" om Belgische waar te promoten. Een soortgelijke campagne is onderweg in Frankrijk om Franse producenten van seizoensgroenten te promoten.
Fusie in Bulgarije
Carrefours franchise-operatie in Bulgarije, Marinopoulos, gaat samen met de Bulgaarse keten Piccadilly. Die fusie moet nog worden goedgekeurd. De gefuseerde groep, 75 winkels, wordt geleid door Jerome Luber, CEO van Marinopoulos als regionale manager. In Bulgarije leiden Milos Ristic en Tanya Kosseva-Boshova de nieuwe groep. De directe focus ervan ligt op expansie.
De expansieplannen van het bedrijf zijn niet beperkt tot Europa. Carrefour zou de eerste gemakswinkel in Shanghai, China, deze week van maandag openen.