Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Carrefour groeit in Europa

Gemakswinkels in Italië
Carrefour is bezig met de aankoop van 16 winkels van Il Centro in de provincies Florence en Arezzo en een winkel in La Spezia. De winkels, met een oppervlakte van ruim 4.000 vierkante meter, worden eind 2014 omgebouwd tot winkels van Carrefour Express. Daarmee wordt de tak van gemakswinkels in Noord- en Midden-Italië versterkt. Ook wordt ermee voortgebouwd op de aankoop van Billa eerder in 2014.

Voorwaardelijke goedkeuring voor de aankoop van DIA in Frankrijk
De mededingingsautoriteit heeft toegestemd in de aankoop van DIA Frankrijk op voorwaarde, dat het 56 winkels afstoot. Van die 56 winkels is de vestigingsplaats geheim gebleven. De einddatum hiervan is niet bekend, maar volgens Carrefour moet de transactie "de komende weken" gereedkomen. Dus wellicht voor eind 2014. De aankoop verbetert Carrefours aanwezigheid in grote steden, vooral Parijs. Ook speelt de tendens mee, dat klanten vaker voor weinig boodschappen naar de winkel gaan.

Groei in België

Carrefour ziet nieuwe kansen in België. Daar wil Carrefour binnen 10 jaar 4-6 hypermarkten openen. Carrefour toont zo de focus te willen blijven richten op grotere winkels op langere termijn. Op kortere termijn richt Carrefour zich op het Express-format. In 2015 zouden zo'n 20 Expresswinkels moeten opengaan. Als die opengaan, bieden ze waarschijnlijk meer plaatselijke waar. Carrefour heeft een campagne gelanceerd "Let's go Belgetarian!" om Belgische waar te promoten. Een soortgelijke campagne is onderweg in Frankrijk om Franse producenten van seizoensgroenten te promoten.

Fusie in Bulgarije
Carrefours franchise-operatie in Bulgarije, Marinopoulos, gaat samen met de Bulgaarse keten Piccadilly. Die fusie moet nog worden goedgekeurd. De gefuseerde groep, 75 winkels, wordt geleid door Jerome Luber, CEO van Marinopoulos als regionale manager. In Bulgarije leiden Milos Ristic en Tanya Kosseva-Boshova de nieuwe groep. De directe focus ervan ligt op expansie.

De expansieplannen van het bedrijf zijn niet beperkt tot Europa. Carrefour zou de eerste gemakswinkel in Shanghai, China, deze week van maandag openen.
Publicatiedatum: