Gebrekkige talenkennis kan miljoenen kosten
Redenen die bedrijven noemen voor falende communicatie:
• Het personeel sprak de taal niet;
• Aan verzoeken om informatie of offertes werd geen gevolg gegeven;
• Gebrekkig zelfvertrouwen bij gebruik van de vreemde taal;
• Problemen bij buitenlandse telefoongesprekken;
• Vertaal- of tolkfouten;
• Onvermogen om kansen te benutten;
• Gebrek aan culturele kennis.
Waar zijn de taal- en cultuurbehoeften het grootst?
In tal van situaties is het gebruik van de taal van de klant essentieel voor uw commerciële vooruitzichten o.a.
• Beschrijving van uw bedrijf op uw website;
• Voorbereiding van werknemers voor uitzending naar het buitenland;
• Aansturen van meertalig personeel, thuis en in het buitenland;
• Klantenservice en toezicht op de kwaliteit daarvan;
• Vordering van betalingen en incasso van dubieuze debiteuren;
• Naleving van lokale wetten en voorschriften en invulling van douaneverklaringen;
• Onderhandelingen over joint ventures, acquisities en overnamen.
Waar het gebruik van de taal van de klant extra voordeel kan brengen:
• Een positieve relatie en vertrouwensband tot stand brengen met klanten;
• Laten zien dat u zich voor langere termijn voor de buitenlandse markt wilt engageren;
• Meer marktgegevens en feedback van de klant verzamelen.
Wat kennis van vreemde talen voor u persoonlijk kan doen:
• Het vergroot uw zelfvertrouwen;
• Het verbetert uw carrière mogelijkheden;
• Het vergroot uw inzicht in de zakelijke omgeving.
EBC verzorgt op maat gemaakte taaltrainingen, waar u maar wilt.
Voor meer informatie:
EBC
0164 265679
[email protected]
www.ebc.nl