Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Edeka nummer één Duitse levensmiddelenhandel

De Duitse levensmiddelenhandel heeft zich ook in 2013 positief ontwikkeld, meldt de Duitse website Fruchthandel.de. De omzet, die alleen in de foodcategorie behaald werd, is verder gegroeid en lag in 2013 op 180,2 miljard euro (2012: 175,3 miljard euro), zo blijkt uit een marktonderzoek van Nielsen TradeDimensions.

De Edeka Group was volgens dit onderzoek ook in 2013 weer de nummer één binnen de top vijf van levensmiddelbedrijven: met een omzet van circa 50,1 miljard euro had Edeka een marktaandeel van 20,7%. Daarna volgde Rewe met een licht hogere omzet dan in het voorgaande jaar (37,5 miljard euro) en een marktaandeel van 15,5%. De Schwarz Group bereikte met een plus van 4,9% een omzet van 32 miljard euro. De Metro Group kwam uit op plaats 4 en moest een lichte omzetdaling accepteren, terwijl de Aldi Group op de vijfde plaats uitkwam met een omzetstijging van 4,1%.
Publicatiedatum: