Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Senioren wensen meer advies in de supermarkt

Veel supermarkten en levensmiddelproducenten zijn niet goed ingesteld op de koopkrachtige senioren van tegenwoordig, zo is de uitkomst van een actueel consumentenonderzoek van het Duitse onderzoeksinstituut SGS. 76% van de ondervraagde personen van boven de 60 jaar twijfelt bij het doen van aankopen en voelt zich overdonderd door het aanbod. Het ontbreekt vooral aan advies: zo zou twee op de drie senioren willen dat er vaker geschoolde verkopers aanwezig zouden zijn om vragen over producten aan te kunnen stellen.

Daarnaast zorgt verpakkingsinformatie regelmatig voor ontevredenheid bij de oudere generatie. Vier op de vijf klanten van boven de 60 ergert zich aan de vormgeving van de productetiketten. 65% vindt de letters op de verpakking te klein, 55% stoort zich aan onduidelijk afkortingen bij toevoegingsmiddelen en 50% van de ondervraagde senioren klaagt erover dat de minimale houdbaarheidsdatum meestal maar moeilijk te vinden is.
Publicatiedatum: