Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Supermarkt bepaalt wat consument eet

Supermarkten hebben veel invloed op de productkeuze van de consument. "Niet wij, maar zij (de supermarkten) bepalen wat wij vanavond op ons bord hebben," zegt supermarktdeskundige Gerard Rutte in het AD.



Onder andere door reclames, aanbiedingen en gratis recepten beïnvloeden de retailers de keuze van de consument. Ook van invloed is de locatie waar de producten in de winkel uitgestald liggen. Daar komt bij dat grote hoeveelheden van een product of een bordje door de consument worden gelinkt aan het idee dat het product goedkoper is, wat niet altijd waar is.

Overigens heeft de consument zelf ook enige macht. Niemand zal een product kopen dat hij niet lekker vindt. De supermarkten spelen echter wel handig in op de zwakke plekken van de consument, onder andere een neiging naar calorierijk voedsel en ze spelen in op trends als superfoods en natuurlijke voedingsmiddelen.

Lees hier het artikel in het AD.
Publicatiedatum: