Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vergeet supermarktoorlogen, Tesco moet imago verbeteren

Een oproep aan Tesco om de wapens in de woeste supermarktprijzenoorlog neer te leggen, heeft investeerders moed gegeven. De aandelen in de retailgigant klommen vrijdagmorgen met 1,8 procent. 

Volgens analisten van Nomura zou Tesco de prijzen niet hoeven verlagen om de omzet te verhogen. De retailgigant kwam onder druk te staan om in de prijzen te snijden na drie jaar dalende verkopen, het afleggend tegen de discounters Lidl en Aldi.
Maar de analisten zeggen dat het echte probleem van Tesco het imago is, dat kan worden opgelost zonder de marges te verkleinen door de prijzen te verlagen. De assortimentswaarde is al vergelijkbaar geprijsd als de voordeelassortimenten bij Tesco's naaste concurrenten. Dus in plaats daarvan suggereren de analisten van Nomura de waardereeks omhoog te schuiven in prijs en kwaliteit om Tesco te onderscheiden.

Investeerders hopen dat Tesco's nieuwe baas David Lewis, die per oktober Philip Clarke zal vervangen, goed toezicht zal houden.

source: telegraph.co.uk
Publicatiedatum: