Uit de nieuwste uitgave van het British RetailConsortium Retail Sales Monitor blijkt dat de Britse omzet in juni 2014 metslechts 0,6% groeide en op like-for-like basis in werkelijkheid met 0,8% is gedaald.Dit is het laagste niveau van de maandelijkse groei sinds mei 2011.
Non-food vertraagt
Hoewelkleding de grootste algemene bijdrage aan de groei levert, werd ditgecompenseerd door de veel zwakkere trend in food en de vertraagde groei inandere non-food categorieën, zoals huishoudelijke artikelen. De online verkoop vertoondeook een duidelijke vertraging, namelijk een terugval naar 'slechts' +10,6%, in vergelijkingmet het huidige jaargemiddelde van +14,1%.
Joanne Denney-Finch, Chief Executive, IGD gaf als commentaar:
" hetwk="" voorzag="" in="" een="" milde="" stimulans="" voor="" de="" verkoop="" van="" eten="" en="" drinken,="" maar="" dat="" was,="" net="" als="" dedeelname="" engeland,="" korte="" duur.="" totale="" maandelijkse="" verkoopcijfers="" werdengetemperd="" door="" dalende="" inflatie="" voedselprijzen="" retailers="" die="" snijdenin="" prijzen="" hun="" basisproducten="" het="" bijzonder="" vereenvoudigen.kopers="" vertellen="" ons="" dit="" handig="" is="" bij="" nastreven="" beste="" prijs.="" onslaatste="" shoppervista="" onderzoek="" toont="" aan="" mensen="" makkelijker="" vinden="" omboodschappenprijzen="" te="" vergelijken="" winkel:="" twee="" derde="" gelooft="" nu="" gemakkelijk="" is,="" vergelekenmet="" 56%="" 2012"
Bron: RetailAnalysis