Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Discounters richten zich steeds meer op kwaliteit en service

Volgens een marktonderzoek van de Duitse vereniging voor consumentenonderzoek (GfK) stegen de voedselprijzen in augustus bij discounters met ongeveer vier procent. Dit is aanzienlijk meer dan in de gewone supermarkt waar de prijsstijging slechts 1,6 procent was. Dit komt voornamelijk doordat discounters een steeds uitgebreider assortiment bieden met biologische producten, regionale producten en merkartikelen. Deze extra's worden, voornamelijk op de groente- en fruitafdeling, tegenwoordig ook verwacht door de consument. Volgens Stefan Genth, directeur van de Duitse vereniging voor detailhandel (HDE), verandert het koopgedrag van de consument van prijsgericht naar kwaliteit- en servicegericht.

Of het nu om gewone of discount supermarkten gaat, tijdens de Fruit Logistica hebben inkopers de gelegenheid om vele leveranciers van over de hele wereld te ontmoeten, zodat ze het juiste aanbod voor hun klanten kunnen bestellen. De Fruit Logistica vindt plaats van 5 tot en met 7 februari 2014 in Berlijn en alle producten en dienstverleningen uit de AGF-branche zijn hier te vinden. "De aanmeldingen liggen op hetzelfde hoge niveau als bij de vorige editie", vertelt Gérald Lamusse, Global Brand Manager van de Fruit Logistica. "De beurs is het belangrijkste podium voor alle innovaties in de AGF-branche. Vele exposanten presenteren hun nieuwste producten en ontwikkelingen uitsluitend op de Fruit Logistica. Dit verheugt ons zeer, omdat het laat zien dat de beurs zeer gewaardeerd wordt door de exposanten."

Er worden meer dan 58.000 vakbezoekers verwacht en Gérald Lamusse adviseert dan ook om vroegtijdig voorbereid te zijn voor de beurs. Hierdoor kan de tijd op deze driedaagse beurs optimaal benut worden. Vanaf nu is alle informatie over de exposanten en hun producten te vinden op www.fruitlogistica.de .

Fruit Logistica heeft diverse online-tools beschikbaar gesteld. "Zo kan men bijvoorbeeld snel en doelgericht aanbieders van bio- en versproducten vinden op de beurs door gebruik te maken van onze doelgerichte bezoekersroute" legt Gérald Lamusse uit. Daarnaast staan er tips over hotelboekingen en reismogelijkheden op de website en is er de mogelijkheid om online toegangskaarten te kopen.

Gereduceerde toegangskaarten zijn via de buitenlandse vertegenwoordigingen van Messe Berlin GmbH verkrijgbaar.
Voor Nederland:
Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK)
Mevr. Toby Keni
Tel. 070-311 41 53
E-mail: t.keni@dnhk.org

Publicatiedatum: