Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Winst komt uit op 115 miljoen euro, een daling van 3,8%

Jeronimo Martins rondt derde kwartaal af met minder winst

De Portugese retail-groep Jeronimo Martins sluit het derde kwartaal af met tegenvallende cijfers. De nettowinst liep de afgelopen drie maanden terug met 3,8 procent tot 115 miljoen euro. Het verlies valt te wijten aan de het uitdagende handelsklimaat in Polen, de belangrijkste markt voor Jeronimo Martins. "Vanaf het einde van het tweede kwartaal is de food retailmarkt in Polen competitiever geworden met steeds meer promotieacties gedurende het derde kwartaal", luidt de verklaring. Ondanks de terugloop van de winst, stegen de verkoopcijfers in Polen met 12,5 procent tot 1,95 miljard euro. 

Op de Portugese markt gingen de verkoopcijfers van de eigen Pingo Doce-supermarkten met 4,1 procent omhoog (837 miljoen euro) en pluste ook de Recheio-keten: + 3,6 procent tot 234 miljoen euro. Overal noteerde de groep een stijging van de EBITDA met drie procent tot 224 miljoen euro. De verkoop rees met tien procent tot 3,06 miljard euro. Jeronimo Martins verwacht over het hele jaar bemeten een "omzetgroei die vooruit loopt op de markt".
Publicatiedatum: