Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Certificaat voor gevriesdroogde aardbeien Frudist

De gevriesdroogde aardbeien van het jonge merk 'Frudist' zijn onlangs bekroond met de prijs 'Culinaire ambassadeur Nedersaksen Innovatief 2024'. Medeoprichter Alica Lammerskitten benadrukt het belang van deze erkenning voor de innovatieve start-up. "De prijs bevestigt de kwaliteit en innovatieve kracht van onze producten en versterkt het vertrouwen in het merk Frudist. Onze aardbeien werden geprezen om hun uitstekende sensorische kwaliteit en volle smaak. Aardbeien zijn over het algemeen erg populair en hun heldere kleur en intense smaak maken ze favoriet bij onze klanten. We hebben specifiek meegedaan met onze gevriesdroogde aardbeien, en overwegen volgend jaar met een ander soort fruit deel te nemen. De vraag naar frambozen, appels en peren is ook groot, maar de voorkeuren variëren afhankelijk van het seizoen en het beoogde gebruik," aldus Lammerskitten.


Alica Lammerskitten en Oleksii Parniakov (rechts) ontvingen het certificaat van erkenning persoonlijk uit handen van de minister-president van Nedersaksen Stephan Weil.

Geplande productinnovaties
De afgelopen maanden heeft het bedrijf vooral geïnvesteerd in productoptimalisatie, zoals de verpakking, om beter te kunnen voldoen aan de verschillende eisen van de retailpartners. Lammerskitten: "Eerst waren onze verpakkingen vooral gericht op online verkoop. Nu bieden we echter ook voorraadformaten en potten aan, die populair zijn als cadeauartikelen. Daarnaast werken we momenteel intensief aan de ontwikkeling van nieuwe fruitsmaken, die naar verwachting eind dit jaar op de markt komen."

In eerste instantie lag de focus op verkoop via de online shop (zie ons eerdere artikel), maar het gevriesdroogde fruit is inmiddels ook goed ingeburgerd in andere verkoopkanalen, zoals boerderijwinkels en delicatessenwinkels en particuliere supermarkten met een regionale focus. "De hoge kwaliteit en regionaliteit van onze producten worden in deze twee gebieden bijzonder gewaardeerd. We willen ons daarom verder richten op dit verkoopkanaal en het promoten. De trend in gezonde en natuurlijke snacks is duidelijk herkenbaar. Consumenten waarderen de lange houdbaarheid en veelzijdigheid van ons gevriesdroogde fruit, waardoor de populariteit nog verder toeneemt."


Oleksii Parniakov en Alica Lammerskitten exposeerden vorig jaar ook op de expoSE in Karlsruhe. Vanwege de grote respons en toegenomen vraag na de beurs, zullen ze dit jaar opnieuw deelnemen.

Betaalbare prijzen, eerlijke voorwaarden
De huidige marktsituatie is vrij stabiel, hoewel de inkoop van grondstoffen wordt beïnvloed door seizoensgebonden beschikbaarheid, vervolgt Lammerskitten. "De huidige vraag naar gevriesdroogd fruit vertoont een positieve trend. In de zomer ligt de vraag naar gevriesdroogde aardbeien iets onder het gemiddelde, omdat verse Duitse aardbeien dan direct van het veld verkrijgbaar zijn. Buiten het aardbeienseizoen neemt de vraag echter aanzienlijk toe, omdat onze producten consumenten in staat stellen te genieten van zongerijpt fruit dat anders niet verkrijgbaar zou zijn."

Het team van Frudist wordt momenteel ook geconfronteerd met gestegen grondstof- en energieprijzen. De topprioriteit is echter om ervoor te zorgen dat de producten zo betaalbaar mogelijk blijven voor de consument. "Onze filosofie omvat immers een eerlijke samenwerking met telers, wat essentieel is voor de kwaliteit en duurzaamheid van onze producten. De gestegen grondstofprijzen zijn deels te wijten aan hogere arbeidskosten, die we meenemen in onze prijsberekening om eerlijke voorwaarden in de hele waardeketen te kunnen blijven garanderen," besluit het bedrijf.

Voor meer informatie:
Alica Lammerskitten
FRUDIST (een merk van L&P FoodTec GmbH)
Prof.-von-Klitzing-Str. 9
49610 Quakenbrück
Telefoon: +49 170 5220905
[email protected]
www.frudist.com

Publicatiedatum: