Het perenmerk Xenia zorgde voor enige opschudding op de internationale Süßwarenmesse in Keulen met een onaangekondigde PR-stunt en positioneert zich met
speels-provocerende mobiele billboards als een slimmer alternatief voor snoep.
Hiermee waren sommige exposanten zoals Nestlé, Mars en Storck zeker niet blij, aangezien uitgerekend fruit op de voorgrond treedt en de aandacht trekt van de ongeveer 38.000 bezoekers.
Foto: Deutsches Obst-Sorten Konsortium
Op billboards direct voor de poorten van de internationale Süßwarenmesse (ISM) wijst het perenmerk Xenia erop waarom het vaak slimmer is om in plaats van het sterk verwerkte industriële product liever voor de zoetigheid uit de natuur te kiezen. Met slogans als "Vitaminen en snoepen, maar dan natuurlijk" daagt ze bewust grote fabrikanten uit die te maken hebben met discussies over een mogelijk reclameverbod voor merken.
De voorgestelde wet betreft een reclameverbod op levensmiddelen die te veel
suiker, vet of zout bevatten en die specifiek gericht zijn op kinderen. "Elk jaar proberen innovaties op het gebied van snoep en snacks elkaar weer te overtreffen. Het moet steeds kleurrijker, gekker en gezonder zijn. Helaas zijn deze nieuwigheden meestal bewerkt, met toevoegingen en zijn ze uitgebreid verpakt. Wij willen met de Xenia-peer laten zien dat een bijzonder lekkere, zoete en duurzame snack al door Moeder Natuur voor handen is," zegt Janina Bembenek, marketingdirecteur van Obst vom Bodensee en verantwoordelijk voor het merk Xenia® bij het Deutsche Obst-Sorten Konsortium.
De Xenia-peer is sinds oktober 2023 in heel Duitsland verkrijgbaar. De ontwikkeling van het merk Xenia vond plaats met de merkeigenaren Xenia Europe uit Nederland en het Deutschen Obst-Sorten Konsortium (DOSK), een samenwerkingsverband van acht Duitse telersorganisaties onder leiding van het marketingduo Dr. Inga Mohr en Janina Bembenek van Obst vom Bodensee.
Voor meer informatie:
www.instagram.com/xenia_birne