Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Getir verlaat definitief Frankrijk en Spanje

71% van de Britse moeders koopt minder groenten en fruit vanwege financiële druk
Uit een nieuw onderzoek van de liefdadigheidsinstelling Vitamin Angels UK onder 2.000 ouders blijkt dat moeders minder gezonde keuzes maken voor hun gezin omdat ze de knel voelen door de hogere rente en de gestegen voedselprijzen. Van de 1.424 ondervraagde moeders in het Verenigd Koninkrijk gaf 71% toe dat ze minder groenten en fruit kopen vanwege de stijgende kosten, wat aangeeft dat financiële druk een belangrijke belemmering is om gezond te eten.
Bron: yourcoffeebreak.co.uk

Getir verlaat definitief Frankrijk en ook Spanje
Is het tijdperk van flitsbezorgers echt voorbij? Het Turkse Getir, dat afgelopen december de krantenkoppen haalde door Gorillas over te nemen, verlaat Spanje en Frankrijk met als argument regelgeving en een gebrek aan beschikbare fondsen.
Bron: retaildetail.eu

Italië: Gruppo VéGé ziet omzet met 7% stijgen in boekjaar 2022
Retailcoöperatie Gruppo VéGé zag de consumentenomzet met 6,7% per jaar groeien tot meer dan € 12,7 mld in 2022, van € 11,95 mld in 2021. Dit is het negende achtereenvolgende jaar van omzetgroei voor de groep, die het jaar afsloot met een marktaandeel van 7,9%. Gruppo VéGé exploiteert 103 hypermarkten, meer dan 1.020 supermarkten, 1.345 buurtsupers, 22 discountwinkels, 437 gespecialiseerde verkooppunten en 110 zelfbedieningsgroothandels.
Bron: esmmagazine.com

Oostenrijk: uitgebreid centraal distributiecentrum van Spar is paradepaardje geworden
Het centrale distributiecentrum van Spar Oostenrijk in Wels is een zeer efficiënt en geavanceerd logistiek centrum dat zowel in Oostenrijk als internationaal als voorbeeldproject wordt beschouwd. Het logistieke netwerk van Spar Oostenrijk bestaat uit acht grootschalige distributiecentra en logistieke centra in verschillende regio's. Dit uitgebreide netwerk zorgt ervoor dat AGF uit elke regio een korte reisafstand heeft, waardoor de transporttijd van de telers naar het distributiecentrum en uiteindelijk naar de winkels geminimaliseerd wordt.
Bron: spar-international.com

Ierland: Aldi Kanturk winkel geopend en creëert 30 nieuwe lokale banen
Aldi's landelijke uitbreiding gaat door met de opening van de nieuwe winkel in Kanturk, Co Cork, waarbij 30 nieuwe vaste banen worden gecreëerd en er meer dan € 9 mln wordt geïnvesteerd. Aurelija Barbsiene, filiaalmanager van Aldi Kanturk: "Huishoudens en gezinnen in Kanturk en de omgeving kunnen nu winkelen bij hun lokale Aldi en genieten van ons assortiment verse producten van hoge kwaliteit, Ierse ingrediënten en huishoudelijke producten, allemaal tegen betaalbare prijzen."
Bron: aldipresscentre.ie

Indrukwekkende groei merkwaarde Albert Heijn trotseert strijd onder meest waardevolle Nederlandse merken
Shell is het meest waardevolle Nederlandse merk, gewaardeerd op € 46,5 mld. Albert Heijn wordt het snelst groeiende en sterkste merk van Nederland. Just Eat Takeaway.com heeft de grootste waardedaling van het merk: een verlies van 47%. Campina heeft de hoogste Sustainability Perceptions Score met een score van 5,5 uit 10. Bekijk het volledige Brand Finance Netherlands 50 2023 rapport hier.
Bron: webwire.com

Voedselomgeving duwt consumenten naar ongezonde voedingsmiddelen
In een nieuw rapport van BEUC getiteld "The illusion of choice - Why someone already decided what you will eat for lunch" wordt benadrukt hoe het kopen, bereiden en consumeren van voeding grotendeels het resultaat is van beslissingen in de voedingssector in plaats van keuzes van consumenten. Het rapport roept beleidsmakers op om gezonde, meer plantaardige diëten met 'minder en betere' dierlijke producten gemakkelijk te maken voor Europese consumenten.
Bron: esmmagazine.com

Publicatiedatum: