"Smaak van het Jaar"-prijs in Spanje voor banaan van Bonnysa

Het bedrijf Bonnysa uit Alicante is het nieuwe jaar succesvol begonnen, want voor twee van zijn producten mag het de "Smaak van het Jaar"-onderscheiding bijzetten in de prijzenkast: banaan en verse geraspte tomaat. De bananen worden door het bedrijf zelf op Tenerife geteeld. Het is de eerste keer dat met dit product wordt meegedongen voor de prijs en meteen werd een van de hoogste scores behaald. En met de verse geraspte tomaat kaapt het bedrijf al voor de vierde opeenvolgende keer de prijs weg, die toegekend wordt door een panel van consumenten.

Bonnysa teelt sinds 1998 bananen in El Fraile en de opbrengst bedraagt tegenwoordig al zo’n 10 miljoen kilo per jaar. Het bedrijf is daarmee een van de grootste onafhankelijke bananentelers op de Canarische Eilanden. Beetje bij beetje specialiseerde Bonnysa zich in deze teelt. Dankzij speciale technieken, zoals onder meer een kabelbaan om de bananen naar de verwerkingsfaciliteit te brengen, uniek in Europa, wordt het fruit zo intact mogelijk gehouden. Naast de faciliteiten in het zuiden van Tenerife beschikt het bedrijf ook over rijpingskamers op het Spaanse vasteland.

"We zijn enorm blij met de prijs, want het is een erkenning van de strategie waarmee we jaren geleden zijn begonnen met de bedoeling ons te specialiseren in elke teelt afzonderlijk en zo een unieke smaak te garanderen voor onze verschillende producten. De "Smaak van het Jaar"-prijs is het resultaat van al dit werk. Het zal helpen om de verkoop te stimuleren, nu we de toegevoegde waarde van de Canarische banaan moeten verdedigen tegen de banaan uit Zuid- en Midden-Amerika. Ook het Minions-licentieproject moet je in die optiek bekijken: we willen de Bonnysa-banaan positioneren als een van de referenties in de AGF-sector. En naast het "Smaak van het Jaar"-label hebben we ook drie sterren ontvangen in de Taste Award, waardoor ons product de meest bekroonde banaan van Europa is", vertelt Jorge Ignacio Brotóns, commercieel directeur van Bonnysa.

Ook de verse geraspte tomaat is opnieuw in de prijzen gevallen. Dit product, waarmee Bonnysa in 2006 pionier was en waarmee het zijn carrière in het gemaksassortiment begon, is in de loop der jaren een vaste waarde geworden in het winkelmandje van de Spaanse consument, met een merkherkenning door meer dan twee derde van de consumenten.

"Elk jaar opnieuw slagen in het examen dat de consumenten ons voorleggen, betekent dat we ruim voldoen aan de producteisen. Als pioniers voelen we overigens ook de druk om de smaak en de waarden die dit product uitdraagt, intact te houden. En dat is niet gemakkelijk voor een 100% vers en natuurlijk product. We gebruiken enkel verse tomaat op het optimaal rijpingspunt. We hebben dus geen enkel ander ingrediënt om de smaak bij te stellen of een bepaald accent te leggen. Alleen met tomaten van uitzonderlijke kwaliteit kunnen we de resultaten bereiken die we onszelf vooropstellen", besluit Brotóns.

Voor meer informatie:
Manuel Escoda (marketing)
SAT Bonnysa 
manuelescoda@bonnysa.es


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.