Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Noodprocedure CLIENT import gewijzigd

Met ingang van 16 november 2022 is de noodprocedure CLIENT import gewijzigd. Deze noodprocedure geldt in geval er een verstoring optreedt in de keten tussen aanvrager en CLIENT Import.

Het gaat hierbij om de volgende wijziging:
Bij een verstoring, die langer dan 1 uur duurt, kan de aangever het CHED PP (link) op de website van de NVWA invullen en uitprinten. Blijft de zending in Nederland dan is het invullen van dit CHED niet noodzakelijk. Indien de zending verlegd wordt of ingeklaard wordt bij de douane in een andere lidstaat dan is dit CHED PP wel noodzakelijk.

De aangever stuurt dit CHED PP naar de keuringsdienst welke gekoppeld is aan de erkende import inspectie locatie.

Zodra de storing is verholpen moet de aangever, de aangiftes van de zendingen, die zijn afgehandeld tijdens de noodprocedure, alsnog aanbieden aan Client import. Via Cliƫnt import worden de gegevens naar Traces doorgezet.

Bron: NVWA

Publicatiedatum: