Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Britse campagne stimuleert groentenconsumptie bij kinderen

De Eat Them to Defeat Them-campagne om kinderen in het Verenigd Koninkrijk aan te moedigen meer groenten te eten, heeft een extra omzet van 34,1 miljoen pond (38,6 miljoen euro) opgeleverd. In de afgelopen vier jaar van de campagne stimuleerde het de verkoop met 132 miljoen pond, dat is ongeveer 1,4 miljard meer groentenporties voor kinderen.

De campagne, gestart in 2019, die in 2022 3,5 miljoen pond kostte, wordt uitgevoerd in samenwerking met ITV, Channel 4, Sky, STV en 12 mediapartners, inclusief reclame. De financiering werd gegeven door grote retailers en voedselmerken Aldi, ASDA, Coop, Dole, Lidl, Sainsbury's, Waitrose en Tesco.

Het programma voor scholen bereikte een miljoen kinderen in 3.850 scholen, met spelletjes, leermiddelen, een beloningskaart voor groenten en een stickerpakket om de eetgewoonten thuis aan te moedigen. De resultaten werden als "uitstekend" omschreven door Dan Parker, CEO van Veg Power, die de campagne leidt.

Bron: www.belfasttelegraph.co.uk

Publicatiedatum: