De Eat Them to Defeat Them-campagne om kinderen in het Verenigd Koninkrijk aan te moedigen meer groenten te eten, heeft een extra omzet van 34,1 miljoen pond (38,6 miljoen euro) opgeleverd. In de afgelopen vier jaar van de campagne stimuleerde het de verkoop met 132 miljoen pond, dat is ongeveer 1,4 miljard meer groentenporties voor kinderen.
De campagne, gestart in 2019, die in 2022 3,5 miljoen pond kostte, wordt uitgevoerd in samenwerking met ITV, Channel 4, Sky, STV en 12 mediapartners, inclusief reclame. De financiering werd gegeven door grote retailers en voedselmerken Aldi, ASDA, Coop, Dole, Lidl, Sainsbury's, Waitrose en Tesco.
Het programma voor scholen bereikte een miljoen kinderen in 3.850 scholen, met spelletjes, leermiddelen, een beloningskaart voor groenten en een stickerpakket om de eetgewoonten thuis aan te moedigen. De resultaten werden als "uitstekend" omschreven door Dan Parker, CEO van Veg Power, die de campagne leidt.