Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Italiaanse Conad opent eerste TuDay-winkel

Italië: Coop Alleanza 3.0 mikt op € 1,6 mld omzet in 2024
Coop Alleanza 3.0, het grootste lid van het Coop Italia-netwerk, mikt op een omzet van € 1,6 mld. in 2024, door zijn aanwezigheid in Zuid-Italië uit te breiden. Volgens het Italiaanse dagblad Il Sole 24 Ore legt de groep meer nadruk op zijn franchisenetwerk, waarbij het aantal winkels dat door lokale partners wordt geëxploiteerd de komende jaren geleidelijk zal toenemen, van de huidige 484 tot 550 in 2024. Coop Alleanza 3.0 verwacht een omzet van meer dan € 1,4 mld in 2022, bijna het dubbele van de
€ 797 mld vorig jaar.
Bron: esmmagazine.com 

Spar Hongarije investeert meer dan € 2,2 mln in modernisering hypermarkt
Spar Hongarije heeft meer dan € 2,2 mln geïnvesteerd in de modernisering van zijn Interspar-hypermarkt in Szentendre, 20 km ten noordwesten van Boedapest. Het bedrijf heeft de hypermarkt gerenoveerd en nieuwe apparatuur geïnstalleerd, waaronder moderne koelkasten, rekken voor verse producten, inrichting van de bakkerijafdeling en zelfbedieningskassa's. De moderne LED-belichting helpt energie te besparen, net als de nieuwe vriezers, die nu voorzien zijn van deuren.
Bron: spar-international.com 

Italiaanse Conad opent eerste TuDay Conad-winkel
De Italiaanse supermarktketen Conad heeft zijn nieuwe stadsformule, TuDay Conad, geopend in de stad Pistoia in Toscane. De nieuwe winkel heeft een uitgebreide groenten- en fruitafdeling, een bakkerij, een delicatessenzaak en een slagerij en een assortiment kant-en-klare producten die in de winkel worden bereid, aldus de winkelketen.
Bron: esmmagazine.com 

Duitsland: marketingkosten van HelloFresh halen hap uit jaarvooruitzichten
HelloFresh heeft gewaarschuwd dat de resultaten over het hele jaar in de onderste helft van de verwachtingen zullen uitkomen, omdat de Duitse maker van maaltijdpakketten meer uitgeeft aan reclame om klanten te behouden, terwijl de consument zich zorgen maakt over de hogere voedsel- en energierekeningen. De vooruitzichten kwamen nadat het bedrijf een daling van 10% in de EBITDA over het derde kwartaal meldde tot
€ 71,8 mln, onder het gemiddelde van € 75,6 mln dat analisten in een enquête van het bedrijf hadden geraamd. De omzet steeg met 31,4% tot € 1,8 mld en overtrof daarmee de ramingen van € 1,7 mld, doordat het bedrijf hogere voedselprijzen doorberekende.
Bron: reuters.com 

België: Spar Colruyt Group opent gloednieuwe Spar Essen Heikant op 4 november
De nieuwe Spar-winkel in Heikant (Essen) opent op vrijdag 4 november zijn deuren. De winkeloppervlakte van 600 m² wordt onder meer gevuld door een bakkerij met ter plaatse bereide broodjes en baguettes. Daarnaast kunnen klanten er 7/7 terecht voor een groot aanbod verse vlees- en visproducten, een ruime groenten- en fruitafdeling en een breed assortiment gesneden vleeswaren en kaas.
Bron: press.colruytgroup.com