VK: Marks and Spencer wil Ocado boodschappenbezorging stimuleren
De CEO van Marks & Spencer, Stuart Machin, werkt aan een blauwdruk om de Ocado bezorgservice op te voeren. Volgens een bericht van The Mail On Sunday begint hij aan een onderzoek om de dienst te verbeteren, met als doel het bedrijf efficiënter te maken en groei te stimuleren. M&S wil zijn aandeel in de Britse voedseluitgaven in winkels en online met meer dan 25% verhogen. Hannah Gibson, de nieuwe baas van Ocado Retail, leidt de operatie.
Bron: retailtechinnovationhub.com
Spanje: DIA boekt 12,6% groei netto-omzet in eerste negen maanden
De Spaanse retailer DIA heeft over de eerste negen maanden van 2022 een stijging van de netto-omzet met 12,6% gemeld, terwijl de bruto-omzet met 2,4% toenam. Het bedrijf voegde eraan toe dat de groei werd gestimuleerd door zijn nieuwe klantwaardepropositie, die volledig is geïmplementeerd in Spanje en Argentinië.
Bron: esmmagazine.com
Metro in de greep van weeklange cyberaanval
Groothandel Metro was vorige week in de greep van een internationale cyberaanval. Kassasystemen en elektronische prijskaartjes vielen regelmatig uit doordat hackers de IT-systemen van het Duitse retailconcern gijzelden. Metro bevestigde dat de problemen voorbij zijn. In een gesprek met de Krone Zeitung zei Alexa Kazda-Klabouch, woordvoerster van Metro Oostenrijk, dat de situatie weer onder controle is.
Bron : retaildetail.eu
Spaanse gezinnen plannen boodschappen met verse producten het meest, zegt Aldi
Uit het rapport Observatorio de Productos Frescos (Waarnemingspost verse producten) van Aldi Spanje is gebleken dat verse producten een van de categorieën zijn die Spaanse gezinnen het meest plannen voordat zij boodschappen doen. Volgens het rapport plannen 9 van de 10 Spaanse consumenten de aankoop van melk, groenten en fruit voordat zij naar de supermarkt gaan, gevolgd door verse vis, vers vlees en eieren. Daarnaast voegde de retailer eraan toe dat consumenten geneigd zijn groenten en fruit dwangmatig te kopen, omdat zij graag nieuwe soorten willen ontdekken. Fruit werkt goed als een verwencategorie, aldus Aldi, met shoppers die graag nieuwe smaken ontdekken.
Bron: esmmagazine.com
Helft Britten geeft deze Kerst minder uit
De helft van de Britten is van plan dit jaar minder uit te geven voor Kerst omdat de kosten van levensonderhoud, te midden van stijgende voedings- en energiekosten, hun koopkracht beperken, aldus marktonderzoeker Kantar. Verschillende retailers, waaronder de grootste Britse supermarktgroep Tesco en online modeverkoper ASOS, hebben deze maand gewaarschuwd voor hun winstvooruitzichten nu ze geconfronteerd worden met hogere energie- en personeelskosten en een zwak pond.
Bron: reuters.com