Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Spaanse DIA boekt 12,6% groei netto-omzet in eerste negen maanden

VK: Marks and Spencer wil Ocado boodschappenbezorging stimuleren
De CEO van Marks & Spencer, Stuart Machin, werkt aan een blauwdruk om de Ocado bezorgservice op te voeren. Volgens een bericht van The Mail On Sunday begint hij aan een onderzoek om de dienst te verbeteren, met als doel het bedrijf efficiënter te maken en groei te stimuleren. M&S wil zijn aandeel in de Britse voedseluitgaven in winkels en online met meer dan 25% verhogen. Hannah Gibson, de nieuwe baas van Ocado Retail, leidt de operatie.
Bron: retailtechinnovationhub.com 

Spanje: DIA boekt 12,6% groei netto-omzet in eerste negen maanden
De Spaanse retailer DIA heeft over de eerste negen maanden van 2022 een stijging van de netto-omzet met 12,6% gemeld, terwijl de bruto-omzet met 2,4% toenam. Het bedrijf voegde eraan toe dat de groei werd gestimuleerd door zijn nieuwe klantwaardepropositie, die volledig is geïmplementeerd in Spanje en Argentinië.
Bron: esmmagazine.com 

Metro in de greep van weeklange cyberaanval
Groothandel Metro was vorige week in de greep van een internationale cyberaanval. Kassasystemen en elektronische prijskaartjes vielen regelmatig uit doordat hackers de IT-systemen van het Duitse retailconcern gijzelden. Metro bevestigde dat de problemen voorbij zijn. In een gesprek met de Krone Zeitung zei Alexa Kazda-Klabouch, woordvoerster van Metro Oostenrijk, dat de situatie weer onder controle is.
Bron : retaildetail.eu 

Spaanse gezinnen plannen boodschappen met verse producten het meest, zegt Aldi
Uit het rapport Observatorio de Productos Frescos (Waarnemingspost verse producten) van Aldi Spanje is gebleken dat verse producten een van de categorieën zijn die Spaanse gezinnen het meest plannen voordat zij boodschappen doen. Volgens het rapport plannen 9 van de 10 Spaanse consumenten de aankoop van melk, groenten en fruit voordat zij naar de supermarkt gaan, gevolgd door verse vis, vers vlees en eieren. Daarnaast voegde de retailer eraan toe dat consumenten geneigd zijn groenten en fruit dwangmatig te kopen, omdat zij graag nieuwe soorten willen ontdekken. Fruit werkt goed als een verwencategorie, aldus Aldi, met shoppers die graag nieuwe smaken ontdekken.
Bron: esmmagazine.com 

Helft Britten geeft deze Kerst minder uit
De helft van de Britten is van plan dit jaar minder uit te geven voor Kerst omdat de kosten van levensonderhoud, te midden van stijgende voedings- en energiekosten, hun koopkracht beperken, aldus marktonderzoeker Kantar. Verschillende retailers, waaronder de grootste Britse supermarktgroep Tesco en online modeverkoper ASOS, hebben deze maand gewaarschuwd voor hun winstvooruitzichten nu ze geconfronteerd worden met hogere energie- en personeelskosten en een zwak pond.
Bron: reuters.com 

Publicatiedatum: