Ahold Delhaize mikt op nieuwe overnames

Ahold Delhaize mikt op nieuwe overnames
De huidige crisis zal Ahold Delhaize kansen bieden om overnames te doen, aldus CEO Frans Muller: "De consolidaties in de markt zullen alleen maar doorgaan." In de Benelux bouwt het concern aan een systeem met Delhaize, Albert Heijn en Bol.com. "Tijdens de pandemie kregen retailers een beetje rugwind, waardoor sommige die niet toekomstbestendig waren, omdat ze niet genoeg investeerden in technologie, langer konden overleven dan zou moeten. Deze crisis gaat ons kansen geven," aldus Muller in de Belgische krant De Standaard.
Bron: retaildetail.eu

Prijsinflatie levensmiddelen in VK weer hoger nu winkelend publiek op zoek gaat naar klasse II groenten en fruit om kosten te besparen
We hebben gezien dat supermarkten de afgelopen jaren een verdienste hebben gemaakt van visueel onvolmaakte groenten en fruit, waardoor ze de verse producten kunnen blijven aanbieden die consumenten willen, maar tegen een lagere prijs. Veel klanten zijn overtuigd en de verkoop van assortimenten als Tesco Perfectly Imperfect of Morrisons Naturally Wonky is deze maand met 38% gestegen. Momenteel wordt 13,5% van alle groenten en fruit los gekocht in plaats van voorverpakt, dus dat is nog altijd minder dan de 15% van net voor de pandemie.
Bron: kantar.com 

Discounter Pepco intensiveert winkelexpansie
Pepco Group, eigenaar van de Europese discountwinkelmerken Pepco, Poundland en Dealz, zei dat het zijn winkeluitbreidings-programma zou versnellen omdat de vraag naar zijn producten sterk blijft ondanks de economische onzekerheid. De groep, die vorig jaar naar de beurs van Warschau is gegaan, stelde dat het ernaar streeft om in 2022-23 netto minstens 550 nieuwe winkels te openen, inclusief de intrede van het merk Pepco in de nieuwe gebieden Griekenland en Portugal.
Bron: reuters.com 

Cyprus: Wolt Market verlaagt prijzen voor wekelijkse boodschappen
Bezorgwinkel Wolt Market verlaagt de prijzen van honderden populaire producten. Volgens het bedrijf zijn de prijzen van 1.000 wekelijkse boodschappen in categorieën die essentieel zijn voor klanten van Wolt Market, zoals zuivel, groenen en fruit, pasta en wasmiddelen, verlaagd. De lagere prijzen campagne, die op 1 oktober van start is gegaan, is de eerste in zijn soort voor Wolt Market en geldt voor alle Wolt Markets in Nicosia en Larnaca.
Bron: cyprus-mail.com 

Duitse vakbond roept werknemers Amazon op tot staking tijdens uitverkoop
De Duitse vakbond Verdi heeft werknemers van negen distributiecentra van Amazon in Duitsland opgeroepen om deze week, tijdens de tweede grote uitverkoop van het bedrijf dit jaar, te gaan staken in een poging het bedrijf onder druk te zetten om collectieve arbeidsovereenkomsten af te sluiten.
Bron: reuters.com 

Huidige trends in de Poolse winkelketens
Gedragsanalyse van meer dan 280.000 mensen die in Polen bij discounters winkelen, toonde aan dat in de eerste helft van dit jaar Biedronka-winkels door maar liefst 93,5% van hen werden bezocht. Bovendien bevoorraadde een kwart van de klanten van dit netwerk zich niet bij concurrenten. Tegelijkertijd bleek uit de gegevens dat Netto en Aldi winnen ten koste van Biedronka en Lidl, maar dat het behoud van de klantenbinding een steeds grotere uitdaging wordt. Het technologiebedrijf Proxi.cloud en het analyse- en onderzoeksplatform UCE Research vergeleken het gedrag van ruim 280.000. kortingsklanten uit de eerste helft van dit jaar en uit dezelfde periode vorig jaar.
Bron: Business Insider Polska via agroberichtenbuitenland.nl 

Musgrave neemt Italiaanse levensmiddelenimporteur over
De Ierse Musgrave Group heeft de overname aangekondigd van Italicatessen voor een niet nader genoemd bedrag. Het in 2002 opgerichte bedrijf is een importeur en distributeur van Italiaanse levensmiddelen en wijnen rechtstreeks uit Italië. Italicatessen is gevestigd in Wicklow, heeft 75 mensen in dienst en bedient meer dan 900 klanten. Het bedrijf distribueert ook in het Verenigd Koninkrijk via een vestiging in Brentford waar 12 mensen werken.
Bron: kamcity.com 

Aldi opent zijn winkel op Fuerteventura op 26 oktober
De opening van de winkel op Fuerteventura is gepland voor 26 oktober en een van de beloften van Aldi is dat het meer dan 360 producten van Canarische oorsprong zal aanbieden, waaronder fruit, groenten, zuivelproducten en cosmetica, wat betekent dat ongeveer 20% van de producten van de winkel afkomstig zal zijn van lokale leveranciers.
Bron: guidetocanaryislands.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw ad-blocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw Adblocker.