Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Maersk biedt spoor aan Spaanse exporteurs naar VK

Maersk Company, een dochteronderneming van Maersk en gespecialiseerd in intra-Europese logistiek, presenteert een nieuw spoortransport van Spanje naar het Verenigd Koninkrijk dat speciaal is ontworpen voor temperatuurgevoelige lading zoals groenten en fruit. De nieuwe vervoersoptie is toegesneden op verse Spaanse producten, heeft een flexibele capaciteit en zal aanvankelijk drie keer per week vertrekken van de terminal van Valencia naar de terminal van Barking in Oost-Londen. De treinen zullen ook niet-gekoelde vracht vervoeren op hun zuidwaartse reis van het VK terug naar Spanje.

Na succesvolle proeven in september met positieve feedback van de klanten zullen de regelmatige vertrekken eind oktober van start gaan, net op tijd voor het Spaanse hoogseizoen voor de export van groenten en fruit. Meer dan 90% van deze export gaat naar het noorden, waardoor dagelijks tot 1.400 vrachtwagens de Noord-Spaanse grens oversteken naar de belangrijkste markten in het VK, Frankrijk, de Benelux, Duitsland en Scandinavië.

Diego Perdones Montero: "Onze nieuwe dienst lost verschillende uitdagingen op waarmee onze koeltransportklanten in Spanje worden geconfronteerd bij hun export. Ten eerste willen veel grote retailers de ecologische voetafdruk van de producten die zij verkopen verkleinen. Ten tweede is er een overheersend tekort aan vrachtwagenchauffeurs, waardoor het grensoverschrijdende wegtransport momenteel vaak beperkt en onbetrouwbaar is. Ten derde zijn de capaciteit en de kwaliteit van de grote wegen beperkt, wat tot opstoppingen leidt. Ons spoorvervoer maakt Spaanse exporteurs onafhankelijk van het chauffeurstekort en de knelpunten op de weg en biedt meer dan 90% minder CO2-uitstoot dan een vrachtwagen op de weg."

Meer bestemmingen zouden kunnen volgen, voegt hij eraan toe, inclusief geïntegreerde zee- en spooroplossingen. "Grote klanten, als importeurs, telers als retailers, werken met zowel zee- als landvrachtstromen. Door hen ons betrouwbare transportnetwerk aan land via het spoor aan te bieden, helpen we snellere, duurzamere en efficiëntere routes te creëren, ongeacht de herkomst en bestemming van de gevoelige lading."

Bovendien vereenvoudigt en optimaliseert Maersk de toeleveringsketens van zijn klanten met een uitgebreid aanbod van aanvullende logistieke diensten. Deze variëren van douane-expeditie of koelopslag tot Captain Peter, een technologie die zorgt voor volledige gegevenstransparantie over de conditie van de lading in een koelcontainer tijdens de gehele reis.

Voor meer informatie:
Rainer Horn
A.P. Moller - Maersk
+49 152 54 52 14 62
rainer.horn@hamburgsud.com

Publicatiedatum: