Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Looye Honingtomaten voor de AGF-speciaalzaak

“Een juiste keuze smaakt naar meer”

Tholen - Om Looye Honingtomaten kun je als consument niet meer heen. Door onder andere tv-commercials en social media worden ze steeds bekender en gewilder. De Looye Honingtomaten 3kg tros is hét product voor de AGF-speciaalzaak. "Alleen de meest smaakvolle en meest stijlvolle tomaten mogen als Looye Honingtomaten naar de winkel", vertelt Job Struijk, International Accountmanager GFS. "Voor de AGF-speciaalzaak zetten we graag een stapje extra."

Looye Honingtomaten is een eretitel die tegelijkertijd een kwaliteitskeurmerk is. Alles draait daarbij om kwaliteit en smaak, want heb je eenmaal de Looye Honingtomaten geproefd, dan smaakt dat naar meer. Job: "Het grootste deel van de verkopen zijn herhalingsaankopen. Een belangrijke reden waarom consumenten Looye Honingtomaten blijven kopen is omdat ze hiermee een verwenmoment voor zichzelf creëren."

Telkens keuzes maken
Consumenten verwachten telkens een geweldige smaakervaring en dat betekent dat Looye Kwekers de smaak van de Looye Honingtomaten zeer scherpt bewaakt. "Proeven en keuren is een van de belangrijkste stappen in ons selectieproces en met name voor de Looye Honingtomaten die we leveren aan groothandels. Alleen de allermooiste en allerlekkerste tomaten mogen als Looye Honingtomaten door het leven, dat betekent telkens weer keuzes maken", vertelt Job.

"Alle keuze's die wij maken in de teeltstrategie hebben als uitgangspunt de meest smaakvolle tomaten. Of het nu gaat om ras, het voedingsschema of het moment van oogsten. Als voorbeeld: We kunnen ervoor kiezen om alle trossen op hetzelfde moment te oogsten. Wij kiezen ervoor om de trossen te oogsten op het moment dat ook de onderste tomaten rood zijn. Elke tros beoordelen wij afzonderlijk. Niet efficiënt, wel zo smaakvol."

Klein deel krijgt de eretitel
Na oogst haalt slecht 20 tot 25% de eretitel Looye Honingtomaat. Elke tros gaat eerst door een strenge keuring. De smaak moet goed zijn en dat moet je al aan de tomaten zelf kunnen zien. Job: "We bekijken de tomaten aandachtig en ons smaakpanel neemt wekelijks steekproeven om de smaak te bewaken. Omdat we zo streng zijn, krijgt slechts een kwart van onze oogst de eretitel Looye Honingtomaten. Die trossen krijgen vervolgens een stijlvolle verpakking die ze optimaal beschermt tijdens hun reis naar de winkel."

Verkoopondersteuning
Daar stopt de verantwoordelijkheid van Looye echter niet, benadrukt Job nog: "Wij proberen er alles aan te doen om de AGF-specialist te ondersteunen met de verkoop van de Looye Honingtomaten. Zo ontwikkelen wij elk jaar weer nieuw POS-materialen ter verbetering van het schap, zoals prijskaartklemmen en een Looye toonbankmat. Verder ontwikkelen wij gave give away's voor de klanten. Denk hierbij aan herbruikbare Looye groentezakjes of zoals afgelopen jaar een Looye kookboek. Alles moet wel in lijn zijn met de merkbeleving. Toch blijft het allerbelangrijkste het proeven van de tomaten, want "proeven is geloven". Dus als de teelt het toelaat zorgen wij graag voor proefproduct voor extra verkoop en beleving! De ondernemers mogen mij gerust bellen of mailen, maar uiteraard kunnen zij ook aankloppen bij hun eigen groothandel." 

Voor meer informatie:
Job Struijk
Accountmanager GFS
T:+31(0)612021501
job.struijk@looye.com
Looye Kwekers
info@looye.com
www.looye.com