Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tesco verandert vereiste specificatie van ijsbergsla om telers te steunen

VK: Voormalig politiebureau Selby verkocht aan supermarkt
De verkoop van een voormalig politiebureau in Noord-Yorkshire aan discountsupermarktketen Aldi is afgerond. Het Selby Police Station, in Portholme Road, staat sinds 2019 leeg toen agenten verhuisden naar het Selby Civic Centre.
Bron: bbc.com 

Nieuwe eigenaars vragen bescherming tegen schuldeisers van Metro België aan
De eigenaren van de Belgische tak van Makro/Metro hebben bescherming tegen schuldeisers aangevraagd. Ze geven met zoveel woorden toe dat een voortbestaan van de keten niet langer een optie is. Bronze Properties, dat sinds juni de nieuwe eigenaar is van de zeventien winkels, zegt dat het op deze manier alle opties open wil houden. "Deze petitie maakt het mogelijk om alle of een deel van de activiteiten van het bedrijf over te dragen aan een andere entiteit en de werkgelegenheid veilig te stellen", citeert de Belgische krant De Tijd de verklaring van Bronze.
Bron: retaildetail.eu 

E-commerce merk Motatos haalt €38 mln binnen om groeiend voedselverspillingsprobleem aan te pakken
Motatos, gevestigd in Stockholm en onlangs geïntroduceerd in het Verenigd Koninkrijk, is een start-up die voedselverspilling aanpakt via e-commerce. Het Scandinavische team heeft net € 38 mln opgehaald via een gerichte nieuwe aandelenemissie onder de bestaande aandeelhouders.
Bron: eu-startups.com 

Elke sla helpt: Tesco steunt telers in moeilijk seizoen
Tesco heeft zijn toezegging om telers tijdens moeilijke seizoenen te steunen, verdubbeld, nu de huidige warme en droge omstandigheden voor veel leveranciers een uitdaging blijken te zijn. De grootste supermarkt van het Verenigd Koninkrijk zoekt voortdurend naar manieren om zijn telers en leveranciers te ondersteunen. Als gevolg van deze voortdurende betrokkenheid heeft Tesco de vereiste specificatie van zijn ijsbergsla aangepast, zodat de telers de sla sneller kunnen oogsten en de sla knapperig blijft.
Bron: grocerygazette.co.uk 

Letland: Winkels bereiden zich voor op verbod op gratis plastic tassen
Winkels mogen vanaf 2025 geen gratis plastic tasjes meer aanbieden in Letland. Winkels bereiden zich daar op verschillende manieren op voor. Alternatieven zijn onder meer papieren en herbruikbare tasjes, maar ook het aanrekenen van een toeslag voor dunne plastic tasjes, zo vertelden vertegenwoordigers van supermarkten aan de Letse radio. Dace Grava-Birzāka, directeur van de Voedselafdeling van Maxima Latvija zei dat vanaf april dit jaar gratis papieren zakken worden aangeboden bij de groente- en fruitafdeling. "De resultaten zijn tot nu toe goed. Mensen kiezen ze echt in plaats van plastic zakken." Het supermarktnetwerk van Lidl biedt nog steeds kleine plastic zakjes aan voor groenten en fruit, maar plaatst ook borden die wijzen op de mogelijkheid om lichte en handige herbruikbare tassen te kopen, zo vertelde Antra Birzule, hoofd Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen bij Lidl. 
Bron: eng.lsm.lv 

VK: John Lewis gaat 10.000 werknemers aanwerven voor kerstperiode 
John Lewis zei dat het 10.000 werknemers zou aanwerven voor zijn warenhuizen, Waitrose-supermarkten en online activiteiten voor de kerstperiode. Alle werknemers zullen in die periode gratis maaltijden krijgen om de stijgende kosten van levensonderhoud te helpen dragen. 
Bron: reuters.com 

VK: Sainsbury's en Ogilvy gaan hoge kosten van levensonderhoud te lijf met app 
Sainsbury's heeft een landelijke campagne op touw gezet om klanten te helpen de koopkrachtcrisis te bestrijden via zijn SmartShop-app. De campagne is ontworpen door het bureau Ogilvy UK en maakt gebruik van luchtige voedselgerelateerde woordspelingen om de manieren waarop SmartShop de consumenten geld kan besparen tot leven te brengen. Met de app van de supermarkt kunnen klanten zelfstandig winkelen, scannen en afrekenen, terwijl de technologie de aankopen opvolgt om op maat gemaakte productdeals voor te stellen op basis van de geschiedenis van het koopgedrag. 
Bron: marketing-beat.co.uk 

Zweden: Coop biedt leden lagere elektriciteitsprijzen
Coop Sweden werkt samen met Fortum om zijn leden een lagere elektriciteitsprijs te bieden, evenals de mogelijkheid om punten te verdienen op hun elektriciteitsverbruik. De punten kunnen bij Coop worden ingewisseld voor vouchers, aldus de retailer
Bron: esmmagazine.com  

Duitsland: Snelbezorger Gorillas breidt huismerkassortiment uit
Snelbezorger Gorillas heeft de uitbreiding aangekondigd van zijn Gorillas Premium en Gorillas Daily private-label-assortimenten om de winstgevendheid van de eigen activiteiten te versterken. Nieuwe producten onder de Gorillas Daily-paraplu zijn onder andere spreads, vleeswaren, kazen, zoete en hartige snacks en vruchtensappen. De snelbezorger omschrijft het aanbod als 'dagelijkse boodschappen tegen eerlijke prijzen'. 
Bron: esmmagazine.com 

Publicatiedatum: