Asda neemt 132 vestigingen van Co-op over

Polen: Eurocash schetst toekomststrategie na omzetstijging
De Poolse groothandelaar Eurocash heeft aangekondigd dat het zijn omnichannel-capaciteiten verder wil ontwikkelen, verder wil investeren in zijn franchise- en partnernetwerken en in de periode 2023-2025 een technologie-platform voor lokale operatoren wil ontwikkelen. De groep kondigde zijn strategie aan naar aanleiding van een "sterke" omzetstijging in alle bedrijfssegmenten in de eerste helft van zijn boekjaar, met meer dan 16% j-o-j tot € 3 mld. Het bedrijf meldde ook zijn beste EBITDA-resultaten ooit in de halfjaarperiode, van € 86 mln, een stijging van 102% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Bron: esmmagazine.com 

Lidl voor tweede opeenvolgende jaar topretailer in Hongarije
Lidl is voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot de beste retailer in Hongarije, zo blijkt uit de 2021 Retailer Ranking van het lokale portaal Trademagazin. De rangschikking in de Retailer Ranking wordt bepaald aan de hand van de door de retailers opgegeven omzet, in lokale valuta, en de omvang van het winkelnetwerk van elke retailer. Lidl sloot 2021 af met een omzet van ongeveer € 2,4 mld, een stijging ten opzichte van het voorgaande jaar (€ 2,2 mld), en had 191 winkels, een stijging van vijf winkels op jaarbasis.
Bron: esmmagazine.com 

VK: Zoom by Ocado opent winkel in Leyton
Internet shoppers in Leyton zullen als een van de eersten gebruik kunnen maken van een online snelle boodschappendienst. Ocado Retail,
's werelds grootste online supermarktketen, kondigde de opening aan van zijn derde Zoom by Ocado-vestiging in Leyton. Bestellingen kunnen worden geleverd binnen 60 minuten of binnen een door de klant gekozen tijdsbestek van een uur, met de belofte dat als een bestelling te laat is, er geen bezorgkosten in rekening worden gebracht voor de volgende bestelling van de klant.
Bron: guardian-series.co.uk 

VK: Asda bevestigt plannen om 132 supermarkten van The Co-op over te nemen
Asda heeft aangekondigd 132 vestigingen over te nemen van The Co-operative Group ("Co-op") in een transactie met een contante waarde van €506 mln (de transactie heeft een totale waarde van ongeveer € 693 mln, inclusief IFRS16 leaseverplichtingen van ongeveer € 187 mln [definitief bedrag te bevestigen bij afronding]), als onderdeel van haar groeistrategie om zich op de conveniencemarkt te begeven en Asda waarde te geven aan meer lokale gemeenschappen.
Bron: corporate.asda.com 

VK: Aldi en Lidl halen Tesco in 2027 in
Voormalig Lidl VK CEO Ronny Gottschlich heeft voorspeld dat de Duitse retailers Aldi en Lidl Tesco, momenteel de grootste supermarkt van het Verenigd Koninkrijk, binnen vijf jaar zullen inhalen. Gottschlich, die tot 2016 zes jaar lang de Britse activiteiten van Lidl leidde zei dat Aldi en Lidl samen "Tesco uiterlijk in 2027 zullen inhalen".
Bron: grocerygazette.co.uk 

Russisch e-commercebedrijf Ozon opent Turks kantoor om consumentengoederen naar thuismarkt te laten stromen
Het Russische e-commercebedrijf Ozon zegt dat het een lokaal kantoor in Turkije zal openen en het voor consumenten gemakkelijker zal maken om grensoverschrijdende bestellingen te doen, zodat Russische shoppers goederen rechtstreeks van Turkse verkopers op zijn platform kunnen kopen.
Bron: reuters.com 

Schotse supermarktketen krijgt steun van bank voor uitbreiding
De in Fife gevestigde supermarktgroep Greens Retail is van plan fors uit te breiden en dit jaar negen winkels te openen nadat ze een bankfinanciering van € 1,5 mln heeft gekregen. Dankzij de financiering kan het familiebedrijf later dit jaar winkels openen in Aberdeenshire en Dundee, na onlangs al winkels te hebben geopend in Inverurie, Peterhead, Kinross, Kirriemuir, Shettleston en Fraserburgh. De nieuwe winkels zullen alle onder de merknaam Greens opereren en zullen naar verwachting 160 banen opleveren. Na de laatste overnames zal de groep 13 winkels tellen.
Bron: talkingretail.com 

Frankrijk: Carrefour CEO zegt dat inflatiecrisis consumenten in gierigaards verandert
Kostenbewuste Franse consumenten laten vis links liggen, kopen goedkoper vlees en laten biologische voeding links liggen om geld te besparen op hun boodschappen, zegt het hoofd van Europa's grootste voedselretailer. Alexandre Bompard, CEO van Carrefour, zei dat de discussies van economen over wanneer de inflatie haar hoogtepunt zou bereiken, zinloos waren en dat het vooral ging om de nieuwe, vastgeroeste "gierigaard"-mentaliteit van de consumenten bij het boodschappen doen.
Bron: reuters.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven