In het kader van het Internationale Jaar van Groenten en Fruit sluiten de Trolls zich aan bij de Verenigde Naties, de Voedsel- en Landbouworganisatie van de VN (FAO) en de UN Foundation. Ze figureren in een promotiecampagne die gezonde voeding en duurzaam leven promoot.
Volgens David Bynder, Senior Vice President van Global Brand Partnerships voor DreamWorks Animation, die de films en tv-serie produceert, zijn "de Trolls een feest van positiviteit" en hoopt zijn bedrijf dat "hun enthousiasme kinderen en families over de hele wereld zal inspireren."
De digitale en online campagne #TrollsFoodHeroes zal meer voedselhelden werven, die net als de Trolls de gezonde waarde van groenten en fruit onderkennen en de strijd tegen voedselverspilling aangaan.
Maximo Torero, hoofdeconoom van de FAO, wilde nog eens benadrukken dat tot een derde van het wereldwijd geteelde voedsel verloren gaat of wordt verspild. "We moeten beide verminderen om een groeiende bevolking te voeden en toegang tot voedzaam voedsel voor iedereen te garanderen in een duurzame wereld."
Bron: news.un.org