Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Yumbrella, een biologische coating voor appelen, gelanceerd in de VS

Yumbrella, een biologische, afwasbare coating voor appelen, is door Startchy gelanceerd in de VS. Het is de eerste afwasbare coating in de Amerikaanse AGF-sector. 

Yumbrella is bio gecertificeerd door de USDA, Canada en EU en wordt bereid met alledaagse ingrediënten. Na jaren van onderzoek en ontwikkeling, werd Yumbrella voorafgaand aan haar uitrol de afgelopen maanden getest door Domex Superfresh Growers en een aantal landelijke retailers.

"Er is in de AGF-sector geen gebrek aan coatings, maar er was wel behoefte aan een betaalbare, aanpasbare biologische oplossing," zegt Andy Tudor van AT Ag Consulting, tevens business development directeur bij Yumbrella. "Het voornaamste is dat dit product beantwoordt aan de behoeften van iedereen in de keten, inclusief de teler, terwijl we de consument een product aan kunnen bieden dat snel en eenvoudig afwasbaar is met water. Dit in tegenstelling tot was of andere chemische coatings, die bovendien de smaak aantasten."

Yumbrella werd ontwikkeld met de wensen van de teler in gedachte. De betaalbaarheid waar Tudor het over had, vormt de basis waarop Yumbrella samen met telers tot stand kwam. Het resultaat is 'uit noodzaak geboren', zoals Yumbrella het noemt. Een hightech probleem dat wordt verholpen met een lowtech oplossing. Dankzij gebruik van alledaagse voedselingrediënten en het feit dat er geen licentiekosten aan verbonden zijn, beantwoordt Yumbrella aan de eisen van zowel kleine als grote telers. Daarnaast vereist de oplossing geen dure apparatuur op behandelingsprotocollen. 

"Dit product beschikt over een uniek marktpotentieel, omdat de teler bij de ontwikkeling ervan op de eerst plaats kwam. De voordelen wegen zwaarder dan de kosten en het feit dat het een drop-in vervanging is voor de bestaande coatinginfrastructuur," legt Yumbrella-CEO Seth Shumate uit. "Gecoat fruit blijf langer goed tijdens bewaring, in het winkelschap en thuis, waardoor de eetervaring van de consument wordt verbeterd."

Naast het feit dat zij betaalbaar is biedt Yumbrella ook meerdere aanpasbare recepten, waaronder een natuurlijke finish voor de biologische sector, en een hoogglans finish voor conventionele appelen die van oudsher van een waslaag worden voorzien.

"We hebben in de loop der jaren een scala aan coatings toegepast en geprobeerd, maar geen daarvan was gericht op het verminderen van de kosten voor telers of op het terugdringen van verliezen in koelhuizen," zegt Robert Kershaw, CEO van Domex Superfresh. "De manier waarop het team van Yumbrella zich op de gehele toeleveringsketen richt, maakt dit product duurzamer voor alle betrokken partijen. We zien dan ook grote mogelijkheden."

Yumbrella wordt momenteel getest op een aantal AGF-categorieën, waaronder avocado's en citrus. 

Voor meer informatie: 
Yumbrella
Tel.: +1 509 731 6160
yumbrella.com

Publicatiedatum: