Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
K3 2021:

Opnieuw een sterk kwartaal voor HelloFresh

Vandaag publiceerde HelloFresh SE ('HelloFresh') zijn financiële resultaten voor het derde kwartaal van 2021 en laat daarmee opnieuw een sterke groei zien. In lijn met de verwachte terugkeer naar een normaler zomerseizoen steeg de omzet van de groep bij constante wisselkoersen met 45% jaar op jaar.

Die sterke omzetgroei was voornamelijk te danken aan de aanzienlijke toename van het aantal actieve klanten (38,8%) en de stijging van de gemiddelde waarde per order. De contributiemarge van de HelloFresh Group bedroeg 22,5% in het derde kwartaal van 2021, voornamelijk door de uitbreiding van de productiecapaciteit, de terugkeer naar een normaler zomerseizoen en in mindere mate ook door een zekere vorm van inflatie in bepaalde kostencategorieën. De aangepaste EBITDA-marge voor het derde kwartaal bedraagt 5,6%.

"Ook in het derde kwartaal van 2021 zijn we fors blijven investeren in ons product en onze service, waardoor ons aanbod nog aantrekkelijker is geworden voor onze klanten. We hebben ook extra ingezet op de verdere uitbreiding van onze productiecapaciteit om de juiste basis voor sterke groei op lange termijn te ontwikkelen. Daarnaast hebben we onze totale bereikbare markt verder uitgebreid met in juli de geslaagde lancering van HelloFresh in Noorwegen en in oktober in Italië. Met al die investeringen behouden we de focus op onze omzetdoelstelling van 10 miljard euro op middellange termijn en zijn we goed op weg om de toonaangevende wereldwijde speler in ‘food solutions’ te worden", zegt Dominik Richter, mede-oprichter en CEO van HelloFresh.

Verdere investeringen in groei en uitbreiding van de totale bereikbare markt
HelloFresh blijft investeren in de uitbreiding van zowel zijn totale bereikbare markt als zijn penetratie in bestaande markten. Noemenswaardige initiatieven op dat vlak waren onder meer de lancering van HelloFresh in Italië en de geslaagde overname van YouFoodz, de grootste producent van kant-en-klaarmaaltijden in Australië. Verder heeft de onderneming onlangs aangekondigd dat ze via een kapitaalverhoging in contanten een aandeel van zo'n 10% heeft genomen in Chefmarket, de toonaangevende Russische leverancier van maaltijdboxen. De investering is een strategische stap waarmee HelloFresh toegang wil krijgen tot een opkomende markt met een aanzienlijk groeipotentieel.

10 jaar verse maaltijden voor klanten over de hele wereld 
HelloFresh werd opgericht in november 2011. Met nog steeds de originele missie vanaf de eerste dag - om de eetgewoonten van mensen voor altijd te veranderen - is HelloFresh ondertussen uitgegroeid tot een succesvol wereldbedrijf dat op weg is om dit jaar meer dan 900 miljoen maaltijden te leveren aan zijn klanten. Sinds de lancering heeft het bedrijf een uniek, datagestuurd bedrijfsmodel ontwikkeld dat over zijn hele waardeketen wordt aangestuurd door eigen ontwikkelde unieke software oplossingen. Recent heeft HelloFresh zijn visie uitgesproken om ‘s werelds meest toonaangevende groep voor ‘food solutions’ te worden. Zoals aangekondigd tijdens de Capital Markets Day 2020 omvat de groeistrategie van de HelloFresh Group (i) het aanboren van nieuwe segmenten in bestaande markten, (ii) de introductie van HelloFresh in nieuwe landen, (iii) de uitbreiding van zijn merkenportefeuille op bestaande markten, (iv) schaalvergroting en verdere internationalisering van zijn kant-en-klare aanbod en (v) de oprichting van de HelloFresh Markt met een aantrekkelijk aanbod voor aanvullende maaltijdmomenten als belangrijkste pijlers. 

Pauwel Wiertsema, CEO HelloFresh Benelux zegt: "Vandaag vieren we 10 jaar HelloFresh en dat betekent 10 jaar innovatie en thuis vers koken. Als we terugkijken naar hoe het begon - bezorging met de fiets en een klein aantal recepten per week - dan hebben we ons product en service enorm verbeterd. Voor elke beslissing die we de afgelopen jaren hebben genomen, hebben we ons gebaseerd op directe feedback en voorkeuren van onze klanten. Met als resultaat dat we nu een wekelijks variërend uitgebreid menu kunnen aanbieden, met onder andere vegetarische, snelle en caloriebewuste opties. Daarnaast waren wij het eerste land dat de HelloFresh Markt introduceerde met een groot en speciaal assortiment waaronder sushi, verse kant-en-klaarmaaltijden en natuurlijk een feestelijke Gourmet- en Kerstbox voor de feestdagen. Momenteel zijn we goed op weg om onze klanten aan het einde van dit jaar - naast het wisselende weekmenu van 30 recepten - meer dan 500 additionele producten aan te bieden."

Bron: Hello Fresh

Publicatiedatum: