Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Met koudelastechniek 30% minder plastic in verpakkingen

De meeste verpakkingen worden onder hoge temperaturen geseald. Er is nu echter een nieuwe, niet zo warme manier om de producten in te sluiten: cold sealing. Op de Fruit Attractión 2021 presenteerde Juan José Cruz, manager van Earis, Cold Sealing, een technologie die geschikt is voor het sealen van fruitbakjes en andere AGF-producten.

Cold sealing heeft grote voordelen ten opzichte van traditioneel warm sealen, de meest gangbare technologie van dit moment. Het betekent een kostenbesparing van ongeveer 200% op de investering die gedaan moet worden in machines en mallen. Koud sealen maakt geen gebruik van mallen en het veranderen van formaten is net zo eenvoudig als het veranderen van rollen etiketten.

In een scenario zoals het huidige, waarin verschillende landen reeds hun besluit kenbaar maken om geleidelijk een einde te maken aan plastic voor eenmalig gebruik, maakt de Cold Sealing-technologie een besparing van 30% op het gebruik van plastic mogelijk in vergelijking met heat sealing, en is zij bovendien compatibel met de meest gangbare kartonnen en houtpulpverpakkingen op de markt.

De technologie die wordt gebruikt om de bakjes koud te sealen maakt het deksel hersluitbaar, waardoor het product langer vers blijft en er dus minder voedsel wordt verspild. Bovendien zijn er met dezelfde machine 3 verschillende werkwijzen mogelijk: koud lassen, lassen en etiketteren, of alleen etiketteren.

Earis is een bedrijf met meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van engineering toegepast op klein fruit. Momenteel breiden zij zich internationaal uit en diversifiëren zij zich naar andere sectoren en soorten fruit en groenten, gebruikmakend van de ervaring die zij tot dusver hebben opgedaan.

Sergio Panini (op foto rechts), de huidige vertegenwoordiger van het bedrijf, is actief in de wereld van de handel en de ontwikkeling van technologieën in de (zacht)fruitsector in het algemeen.

Voor meer informatie:
Sergio Panini – agent for Italy Earis / Berrypro
+39 366 6314643
sergio.panini.agro@gmail.com
www.berrypro.eu

Publicatiedatum: