De CEO van de National Mango Board, Manuel Michel, heeft op het digitale forum "De Peruaanse Mango voor de Wereld" de missie en de prioriteiten van de organisatie uiteengezet, in de eerste plaats het verhogen van de mangoconsumptie in de Verenigde Staten.
"De missie van onze organisatie is om de consumptie van verse mango in de Verenigde Staten aan te zwengelen, een inspiratiebron te zijn voor de consument en hem of haar informatie te bieden over de mangocultuur, de smaak van mango’s en de voedingseigenschappen ervan. Daarnaast willen we ook de sectorpartijen dichter bij elkaar brengen", zo zei Manuel Michel.
Bovendien gaf Michel mee dat de National Mango Board de strategische doelstelling heeft om de mango tegen 2025 onder te brengen in de lijst van de qua omzet 15 belangrijkste fruitsoorten op de Amerikaanse markt.
"Onze vereniging heeft voor 2021 ook een programma opgesteld om constant te berichten over de gezonde voedingseigenschappen en de veelzijdigheid van mango’s", zo vertelde Michel.
"Op het gebied van voeding en gezondheid gaan we de consument voorzien van informatie via invloedrijke diëtisten en met acties en workshops in de supermarkten. We zullen ook aanwezig zijn via sociale media, in de geschreven pers en op televisie. Daarbij denken we onder andere aan info over gezonde recepten en het belichten van bestaand en nieuw onderzoek. We zullen speciale aandacht besteden aan de terugkeer naar school en aan de voedingsvoordelen voor baby's.”
Retail-programma
Met betrekking tot het retailprogramma merkte Manuel Michel op: "Op dit gebied gaan we vol voor digitale marketing met info over de voedingseigenschappen van mango’s. Ook proberen we de toeleveringsketen zo efficiënt mogelijk te beheren met onder meer een rijpingsprogramma. Onze marketingstrategieën richten zich op het analyseren van verkoopgegevens, ook van andere belangrijke fruitsoorten met meer verkoopruimte. Daarnaast ontwikkelen we ook actiedisplays voor de supermarkten."
Groei Amerikaanse import van Peruaanse mango’s
"Sinds 2005 is de Amerikaanse import van Peruaanse mango’s met 100% in volume en met 215% in FOB-waarde gegroeid. Mexico is de belangrijkste mango-leverancier van de Verenigde Staten en is goed voor 63% van alle mango’s op de Amerikaanse markt. Daarna volgt Peru met 14%, Ecuador met 10%, Brazilië met 9%, Guatemala met 2% en andere landen met 3%", somt Manuel op.
Groei consumptie
"Sinds 2005 is de mangoconsumptie per hoofd van de bevolking met 93% is gestegen. Het is ons doel om tegen 2030 de mangoconsumptie in de VS op te krikken tot 3,2 kilo per persoon."
"In de afzet van vers fruit op retailniveau stond de mango vorig jaar in de VS op de 17e plaats met $ 262 per winkel per week."
Voor meer informatie:
National Mango Board
info@mango.org
www.mango.org