Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Girteka Logistics blijft haar intermodale railcapaciteit uitbeiden

Girteka Logistics blijft haar intermodale railcapaciteit uitbreiden en dat heeft geresulteerd in een toename van het aantal zendingen die via deze duurzame transportoplossing worden verladen.

In 2020 is Girteka erin geslaagd om het aantal trailers dat via haar intermodale railnetwerk werd vervoerd te verdubbelen ten opzichte van 2019. Dit jaar heeft het bedrijf haar tonnage van 2020 al overtroffen. De logistieke provider ligt dus op koers om haar jaarresultaat opnieuw te verdubbelen. In 2020 werd 5% van het totaal aantal kilometers dat door Girteka Logistics werd afgelegd, gedekt voor intermodaal transport, waarmee in dit jaar 8 ton CO2-uitstoot werd bespaard met het transport van bijna 9.500 FTL's. 

"De groei van onze intermodale railcapaciteit is geen toeval," merkt Larisa Senkevičienė op, hoofd van de Intermidal Service Division van Girteka Logistics in Europa. "Het gebruikmaken van intermodaal railtransport is één van de pijlers van ons duurzaamheidsbeleid, aangezien ons bedrijf actief op zoek is naar manieren om haar milieu-impact te verlagen en het gebruikmaken van railtransport is hier een voorbeeld van," legt ze uit. 

Girteka Logistics investeert al geruime tijd in intermodaal transport, met name nu de druk op de logistieke sector om haar uitstoot te verminderen steeds verder toeneemt. "Aangezien elektrische vrachtwagens of vrachtwagens op waterstof nog niet ruim beschikbaar zijn, is het gebruik van het reeds bestaande railnetwerk een goede oplossing," zegt Senkevičienė.

Volgens het hoofd van de Intermodal Service Division heeft het bedrijf met haar intermodale railnetwerk een uniek aanbod. "Aangezien we alle vrachtwagens en trailers zelf in bezit hebben, kunnen we een end-to-end-oplossing bieden. Dit houdt in dat we het hele transportproces zelf beheren, waarmee we de kwaliteit van onze diensten kunnen garanderen." Bovendien is het zo dat de logistieke dienstverlener in geval van verstoring van het railvervoer meteen klaarstaat om het probleem te verhelpen door de trailers over de weg te vervoeren. "Dit is een goede manier om ons aanbod te omschrijven. We streven namelijk altijd naar een oplossing om de lading hoe dan ook in beweging te houden," vervolgt ze. 

Hoewel Girteka Logistics zich met name toelegt op wegtransport versterkt zij met haar intermodale railnetwerk haar bedrijfsaanbod. 

Ondanks de vele uitdagingen blijft het bedrijf zich richten op de uitbreiding van haar intermodale railnetwerk. Tegen 2025 hoopt Girteka Logistics 20% van haar leveringen op deze manier te verladen met als doel de uitstoot te reduceren. Daarnaast heeft het bedrijf nog andere maatregelen genomen om milieuvriendelijker te worden. 

Voor meer informatie: 
Rytis Beresnevičius
Girteka Logistics
+37064644952
rytis.beresnevicius@girteka.eu 
www.girteka.eu 

Publicatiedatum: