Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Russische discounter Mere opent in het VK en zegt goedkoopste te zijn

VK: Asda test 'veilige boxen' zodat eten kan worden bezorgd als klant er niet is
Asda test beveiligde "bezorgdozen" buiten bij klanten thuis, zodat de chauffeurs boodschappen kunnen achterlaten, zelfs als de klant niet thuis is. De bezorger voert een code in op de box, zodat hij deze kan openen en de goederen erin kan doen. Daarna sluiten ze de box af, zodat de bestelling veilig is tot de klant thuiskomt.
Bron: mirror.co.uk 

Duitsland: REWE test 'Pick & Go'-technologie in Keulen
REWE Group test een nieuwe 'Pick & Go'-technologie op een markt in het centrum van Keulen om shoppers in staat te stellen hun boodschappen gemakkelijk en met minimale aanraking te kopen. De proef omvat een selecte groep medewerkers die de technologie zullen testen in de REWE-winkel aan de Zeppelinstrasse. De retailer is van plan om de dienst eind van de zomer uit te rollen. De retailer werkt voor dit project samen met Trigo Vision, een bedrijf dat gespecialiseerd is in computervisietechnologie.
Bron: esmmagazine.com 

'Russische Lidl-supermarktketen' opent zijn deuren in het Verenigd Koninkrijk en zegt de goedkoopste te zijn
Een supermarktketen met de bijnaam "Russische Lidl" opent deze zomer zijn eerste winkels in het Verenigd Koninkrijk en beweert goedkoper te zijn dan alle andere winkels. Svetofor, dat in 2009 in Siberië werd opgericht maar in Europa onder de naam Mere op de markt is, zegt tot 30% goedkoper te zijn dan andere budgetwinkels zoals Aldi. De Russische keten heeft internationaal 3.200 winkels en opende in 2018 zijn eerste Europese Mere-winkel. Het heeft nu winkels in Duitsland, waar rivaal Aldi begon, en Polen, Roemenië, Litouwen, Letland en Oekraïne. Nu is aangekondigd dat de eerste Britse Mere-winkel volgende maand wordt geopend in Preston, in een voormalig Nisa-filiaal.
Bron: mirror.co.uk 

Edeka breidt belang in Picnic uit
Edeka heeft zijn belang in Picnic uitgebreid. Sinds vorige week is de topman van het Duitse concern, Markus Mosa, ook bestuurslid bij de Nederlandse online supermarkt. Het nieuws over Edeka is inmiddels bevestigd door Picnic-directeur Michiel Muller. Toch wil hij niet prijsgeven hoe groot de interesse van de Duitsers is geworden. "Ik houd het percentage voor mezelf", zegt hij tegen het FD. Voor de uitbreiding van het belang had Edeka al 10% van de aandelen in Picnic en 35% van de aandelen in de Duitse dochter van de websupermarkt.
Bron: retaildetail.eu 

Duitsland: HelloFresh breidt aanbod levensmiddelen uit
Het in Berlijn gevestigde HelloFresh is bezig met de uitbreiding van wat het zijn HelloFresh Marketplace-winkel noemt die in Europa beschikbaar is en die klanten die de dienst gebruiken om hun totaalpakketten voor maaltijden te kopen, de mogelijkheid biedt om extra boodschappen aan de bestelling toe te voegen. In België, Nederland en Luxemburg, waar de dienst eind vorig jaar stilletjes van start ging, is het assortiment van deze extra artikelen gegroeid tot 150 producten en zorgt het voor een toename van het aantal transacties, de winst en de klantenloyaliteit, aldus HelloFresh. Dit stimuleert het bedrijf om het assortiment in de Benelux verder uit te breiden en tegelijkertijd een soortgelijk aanbod te introduceren in andere markten, waaronder het nemen van stappen voor uitbreiding naar de VS.
Bron: winsightgrocerybusiness.com 

Gopuff neemt Brits platform over om internationaal uit te breiden
Gopuff gaat de wereld over. Het bezorgplatform uit Philadelphia breidt voor het eerst uit buiten de VS met de overname van een bezorgplatform in het Verenigd Koninkrijk. Door Fancy op te nemen in de bedrijfsinfrastructuur betreedt Gopuff een nieuwe markt om shoppers te voorzien van thuisbezorging van alledaagse benodigdheden. Fancy's verticaal geïntegreerde bedrijf, die verschillende micro-fulfillment centra in Engeland omvat, zal een snelle uitvoering van bezorgdiensten mogelijk maken. Volgens Gopuff vertegenwoordigt deze stap een marktopportuniteit van € 24 mld.
Bron: progressivegrocer.com 

Publicatiedatum: