HelloFresh boekt recordkwartaal

Duitsland: REWE introduceert bakfietslevering
De Duitse retailer REWE Group heeft bakfietsen toegevoegd aan zijn vloot voor de bezorging van levensmiddelen in Keulen, Berlijn en Hamburg. De Duitse retailer heeft het concept een jaar lang getest in zijn proefproject in Keulen, waarbij tijdens de testfase 40.000 kilometer is afgelegd. De bakfietsen zullen worden gebruikt voor de laatste kilometers van de levering, voegde het bedrijf eraan toe.
Bron: esmmagazine.com 

HelloFresh boekt recordkwartaal
HelloFresh heeft het aantal actieve klanten in het afgelopen kwartaal zien groeien naar 7,3 mln. De maaltijdboxbezorger wil de komende maanden zijn aanbod van losse producten, die klanten als extra kunnen bestellen, flink uitbreiden. HelloFresh gaf half april voor het eerst inzicht in de kwartaalcijfers, toen het bedrijf zijn jaarprognoses opnieuw naar boven bijstelde. De leverancier van maaltijdboxen boekte in de eerste 3 maanden van het jaar een omzet van € 1,44 mld, meer dan een verdubbeling op jaarbasis. Het aangepaste bruto bedrijfsresultaat (EBITDA) steeg zelfs met 152,3% tot € 159,2 mln. In totaal leverde HelloFresh meer dan 29 mln bestellingen aan 7,3 mln klanten.
Bron: retaildetail.eu 

Frankrijk: Carrefour en Uber Eats blijven hun partnerschap versterken
Een jaar geleden besloten Carrefour en Uber Eats de handen ineen te slaan om het leven van alledag gemakkelijker te maken voor mensen in heel Frankrijk door hen in staat te stellen dagelijkse producten in minder dan 30 minuten bij hen thuis te laten bezorgen. 12 maanden later groeit dit strategische partnerschap nog steeds en is het versterkt: tegen het einde van dit jaar zullen in heel Frankrijk meer dan duizend Carrefour-winkels toegankelijk zijn via de toepassing. De levering gebeurt voortaan in 10 tot 20 minuten.
Bron: carrefour.com 

VK: Tesco breidt ambitieuze nieuwe gezondheidsstrategie uit naar Centraal-Europa en Booker
Tesco kondigt een verdere uitbreiding aan van zijn ambitieuze gezondheidsstrategie, met toezeggingen om klanten in Centraal-Europa te helpen gezonder te eten en om de toegang tot gezonde alternatieven voor zakelijke klanten van Booker verder te verbeteren. In maart hebben ze de laatste stap gezet in hun streven om van de winkels de makkelijkste plek voor klanten te maken om betaalbaar, gezonde en duurzame voeding te kopen. Deze toezeggingen betreffen Tesco's VK & ROI-activiteiten, als hun grootste markt en waar hun gezondheidsfilosofie momenteel het verst gevorderd is.
Bron: tescoplc.com 

VK: Groei online omzet vertraagd: consumenten kopen na de lockdown weer in de winkels
De groei van de online omzet van levensmiddelen is vertraagd tot 25% nu Britse shoppers terugkeren naar de supermarkt na het opheffen van de nationale lockdown in het Verenigd Koninkrijk, zo blijkt uit nieuwe gegevens. Uit gegevens van NielsenIQ blijkt dat in de afgelopen vier weken de groei in verschillende categorieën die tijdens de lockdown het zwaarst te lijden hadden, is teruggekeerd naarmate de beperkingen werden versoepeld.
Bron: internetretailing.net 

Nederland: Jumbo opent tiende thuisbezorghub in Groningen
De Nederlandse retailer Jumbo heeft in Groningen een nieuwe thuisbezorghub geopend, die tevens zijn tiende centrale thuisbezorglocatie in het land is. De nieuwe hub maakt verdere distributie mogelijk van boodschappen die via de website jumbo.com of de Jumbo app worden besteld.
Bron: esmmagazine.com 

België: Albert Heijn en Jumbo voeren druk op Colruyt op in Vlaanderen, hogere prijzen in Wallonië
Colruyt blijft de goedkoopste supermarkt van België, zo blijkt uit een nieuw onderzoek van Test-Aankoop, maar het verschil met Albert Heijn is marginaal. Opvallend is het grote prijsverschil tussen Vlaanderen en het zuidelijke, Franstalige, deel van het land.
Bron: retaildetail.eu 

Duitsland: Groothandel Metro ziet omzet in tweede kwartaal met 11,9% dalen
Groothandelsgigant Metro heeft een omzetdaling van 11,9% gemeld voor het tweede kwartaal van zijn boekjaar en voegt eraan toe dat het de meest recente lockdownperiode "veerkrachtig" heeft doorstaan, ondanks de aanhoudende beperkingen in de horeca. De groep merkte op dat de daling van de omzet grotendeels te wijten was aan een matig sterk tweede kwartaal vorig jaar, dat slechts "lichtjes" werd beïnvloed door de oplegging van pandemie-gerelateerde overheidsvoorschriften. De groep boekte een omzet van € 5,1 mld voor het tweede kwartaal van 2020/21, met prestaties in Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje die "boven het marktniveau lagen" en een "aanhoudend positieve prestatie" in Rusland voor het vijfde kwartaal op rij.
Bron: esmmagazine.com 

Nederland: Albert Heijn introduceert elektrische minibusjes voor boodschappenbezorging
Albert Heijn heeft in Amersfoort elektrische minibusjes geïntroduceerd voor de bezorging van boodschappen. De retailer verwacht in de komende 2 jaar in het hele land Light Electronic Vehicles (LEV) in te zetten voor de bezorging van levensmiddelen. Het initiatief maakt deel uit van de strategie van Albert Heijn om vanaf 2025 emissievrij boodschappen te bezorgen in stadscentra.
Bron: esmmagazine.com 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Twitter Rss LinkedIn

© AGF.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven