Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Carrefour België neemt nieuw e-commerce distributiecentrum in gebruik

In plaats van een modeverschijnsel dat uitsluitend met het coronavirus te maken heeft, is e-commerce voor voeding een echte gewoonte aan het worden voor de Belgische consument. Als antwoord op deze exponentiële groei heeft Carrefour Belgium in september vorig jaar een exclusief partnerschap gesloten met de internationale speler Food-X Technologies om te kunnen beschikken over zijn hoogstaande software.

Het bedrijf kondigt nu een nieuwe mijlpaal in de evolutie van zijn e-commerce aan: een gloednieuw distributiecentrum speciaal voor online bestellingen. Dit nieuwe halfautomatische magazijn van
8.350 m² zal tegen de tweede helft van het jaar meer dan 5.000 orders per dag kunnen verwerken. 



De cijfers zijn duidelijk: e-commerce heeft een grote opmars gemaakt sinds de Covid-19-crisis en de diverse lockdowns. Voor het jaar 2020 zijn de orders verdubbeld, zelfs verdrievoudigd, ten opzichte van 2019. Ook al zal de fysieke passage in de winkel niet verdwijnen, Carrefour België is ervan overtuigd dat de online aankopen zullen blijven groeien. Zodra consumenten het gemak van thuisbezorging en click & collect hebben ervaren, willen zij deze ervaring vaak herhalen. Als voorloper op dit gebied investeert Carrefour België voortdurend in zijn e-commerce systeem, een wens die al dateert van ver voor de Covid-19-crisis. 

Nadat het bedrijf exclusieve toegang had gekregen tot de software van Food-X Technologies om de productiviteit en winstgevendheid van zijn operationele systeem en de klantervaring te verbeteren, versnelt het nu de ontwikkeling van zijn e-commerce met de opening van een nieuw distributiecentrum speciaal voor online bestellingen.

"Met dit nieuwe distributiecentrum wil Carrefour België een volgende stap zetten in zijn aanbod van online shopping. Het hoofddoel is meer klanten te bedienen, beter en sneller. We kunnen dit doel bereiken door ons efficiënter te organiseren, dankzij moderne en beproefde technologieën", legt Jan Pollier, Digital & e-commerce Director, uit.

Halfautomatisch magazijn 
In oktober 2020 stond het magazijn van Willebroek aan de Victor Dumonlaan helemaal leeg. Amper zeven maanden later kan Carrefour België met trots aankondigen dat zijn nieuwe e-commerce distributiecentrum nu operationeel is.

"Om deze grote technologische uitdaging aan te gaan, kon Carrefour België rekenen op zijn partner, Food-X Technologies Inc. Veertien Canadese medewerkers kwamen naar België om hun ervaring op dit gebied te delen. Het resultaat is een distributiecentrum van 8.350 m², waar zo'n 16.000 referenties (droge, verse en diepvriesproducten) worden verwerkt. Dit distributiecentrum onderscheidt zich niet alleen door zijn omvang, maar ook door zijn innoverend karakter: de bakken voor de voorbereiding van de bestellingen circuleren automatisch op een transportband (zoals koffers in een luchthaven) en worden door de werknemers op verschillende punten gevuld, alvorens hun reis naar de laadruimte te beëindigen. Nadat de klant de bestelling heeft ontvangen, worden deze duurzame en herbruikbare bakken teruggebracht naar het magazijn, waar ze bij elke beurt worden gewassen", aldus Carrefour. 

De eerste Carrefour-winkels die door het nieuwe distributiecentrum zullen worden bediend, zijn de hypermarkten in Burcht, Schoten en Borsbeek. Op termijn zal het magazijn leveren aan alle winkels die "click & collect" aanbieden en zal het aan huis leveren, zodat het hele Belgische grondgebied wordt bestreken.

Bron: Carrefour

Publicatiedatum: