Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Sterke vraag vanuit Europa naar Egyptische knoflook

Het Egyptische knoflookseizoen is begonnen, en de vraag is tot dusver sterk. De timing van het Egyptische knoflookseizoen komt op het juiste moment, aangezien de prijzen voor knoflook in Europa de laatste tijd vrij hoog zijn geweest en de Egyptische knoflook over het algemeen goedkoper is.

"Aangezien de prijzen voor knoflook in Europa hoog zijn geweest, komt het seizoen voor Egyptische knoflook precies op tijd," zegt exportmanager May Yassin van Stars of Export: "Het seizoen is tot nu toe goed geweest, er was veel vraag. De knoflook is momenteel nog vrij jong. De prijzen van knoflook zijn tamelijk hoog, met name in Europa, en daarom hebben de Europese knoflookimporteurs steeds meer interesse in Egyptische knoflook. Onze prijs ligt aanzienlijk lager. De sterkte van de vraag is eigenlijk elk seizoen dezelfde: sterk in het begin, vertragend naarmate het seizoen vordert. Daarna neemt de vraag naar droge verse knoflook weer toe."

Prijsvechters verzieken de markt
"Hoewel het seizoen sterk begon, zullen sommige kleinere bedrijven er niet van kunnen profiteren, omdat andere nieuwe bedrijven hun knoflook onder de kostprijs verkopen," legt Yassin uit. "Zoals elk seizoen zien we dat een heleboel bedrijven die geen verstand hebben van de knoflookmarkt, hun knoflook aanbieden voor zeer lage prijzen, die meestal niet eens hun kosten dekken. Hun knoflook is meestal zeer snel op, maar zij weten niet hoe zij hun producten via zee- of luchtvracht moeten exporteren. Dit heeft grote gevolgen voor kleinere bedrijven die ook knoflook exporteren. Zij worden de gedupeerd door deze superlage prijzen, omdat zij niet kunnen profiteren van de sterkte van de markt in een bepaald seizoen. Als Stars of Export ondervinden wij geen gevolgen van deze praktijk, maar kleinere bedrijven worden des te meer getroffen. Aangezien wij een groter bedrijf zijn met vaste klanten, kunnen wij onze producten tegen normale marktprijzen verkopen, ongeacht wat deze prijsvechters doen om de markt kapot te maken."

Kwaliteit verzekerd
Voor Yassin is het belangrijk dat deze bedrijven het imago van de goede knoflookbedrijven in Egypte niet schaden. "We zien bij deze bedrijven ook dat er paarse knoflook wordt aangeboden als witte knoflook, gewoon zodat ze dan producten van grotere afmetingen kunnen sturen. Door dit soort dingen komt de Egyptische knoflookexport in een slecht daglicht te staan en wordt ons imago geschaad. Wij als bedrijf moeten ervoor zorgen dat onze klanten weten dat wij betrouwbaar zijn en dat wij degenen zijn die knoflook van goede kwaliteit aanbieden, zoals zij het besteld hebben, terwijl wij eerlijk zijn over de aanvaardbare prijs. Momenteel zien we een stijging van de verzendkosten. We vertellen onze klanten dat we wachten tot de transportprijzen deze week een beetje dalen, in de hoop dat we de kosten en de prijs iets kunnen drukken, al is het maar met een percentage."

Het is een zwaar jaar geweest, en de maatregelen die zijn genomen ter bescherming tegen de pandemie hebben de productie vertraagd: "Wat de aanpak van het coronavirus betreft, heeft het zeker invloed gehad op ons werk. We hebben voorzorgsmaatregelen moeten nemen voor de werknemers, wat betekent dat de productie trager verloopt dan normaal. Als iemand zich ziek voelt of griep heeft, is hij verplicht een paar dagen vrij te nemen om andere werknemers niet ziek te maken. Er staat veel druk op ons vanwege het coronavirus. Ik ben erg trots op de manier waarop ons bedrijf onder deze omstandigheden toch goede resultaten heeft weten te bereiken. Dat we een bedrijf zijn dat zeezendingen en luchtzendingen heel goed weet af te handelen, en zo is ons merk in de loop der jaren sterk geworden," besluit Yassin.

Voor meer informatie:
Mai Yassin
Stars of Export
+20 111 01217 41
export@starsofexport.com
www.starsofexport.com

Publicatiedatum: