Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Maakt controle constante temperatuur mogelijk

Minder schadeclaims dankzij geautomatiseerde monitoring koelcontainers

In de meeste havens is de automatisering voornamelijk gericht op de verwerking van containers, terwijl de monitoring van de afzonderlijke containers handmatig wordt gedaan. Monitoring is cruciaal om de temperatuur van versproducten op het juiste niveau te houden, maar ook zeer arbeidsintensief omdat de temperatuurinstellingen vaak met de hand moeten worden gecontroleerd.

"Het tekort aan arbeidskrachten en menselijke fouten leiden er geregeld toe dat de temperatuur afwijkt van de gewenste instelling, waardoor verse AGF verloren gaat," zegt Stephan Piworus, senior vicedirecteur global sales 7 ports bij Identec Solutions. "Aangezien operators van containerterminals verantwoordelijk zijn voor het bewaken van de juiste temperaturen op de terminal krijgen ze vaak te maken met schadeclaims."


Incidenten met temperatuur gecontroleerde vracht
Volgens de internationale transportverzekeraar TT Club vormden incidenten met temperatuur gecontroleerde vracht de afgelopen drie jaar één van de grootste aanleidingen voor schadeclaims in de transportsector, en lagen hier in de meeste gevallen menselijke fouten aan ten grondslag. 29% van de claims binnen het temperatuur gecontroleerde transport vloeiden voort uit het feit dat de verantwoordelijke partijen onvoldoende informatie met elkaar hadden uitgewisseld. In 24% van de gevallen stelde het personeel de temperatuur in de koelcontainer verkeerd in en 10% van de schadeclaims werd veroorzaakt doordat de apparatuur eenvoudigweg niet werd ingeschakeld. In een kwart van de gevallen was de apparatuur zelf de oorzaak, vanwege storingen of defecten. 

Monitoringtoestel
Om te voorkomen dat terminals alle koelcontainers handmatig moeten controleren, ontwikkelde Identec Solutions een monitoringtoestel. "Dit toestel kan permanent aan de koelcontainer worden bevestigd met een magneet of op de container dataport worden aangesloten," zegt Piworus.

Deze zogenaamde 'Reefer Runner' biedt realtime inzicht zonder menselijke tussenkomst. "Het heeft bewezen een effectief middel te zijn om menselijk fouten tegen te gaan en het aantal verzekeringsclaims te verminderen," voegt hij eraan toe. "Reefer Runner is een draadloos monitoring- en controlesysteem dat rechtstreeks gekoppeld is aan het Navis N4 2.6 containerterminalsysteem (TOS), dat wereldwijd toonaangevend op de markt is."Identic Solutions biedt echter ook 'plug 'n play'-interfaces voor 15 andere TOS-providers aan.

Gezien de groeiende vraag naar koelcontainers, met name voor het vervoer van versproducten en farmaceutica, is er veel belangstelling voor de Reefer Runner monitoringoplossing van Identec Solutions. Hun oplossing wordt in meer dan 36 terminals over de hele wereld gebruikt, waaronder APM Terminals, DP World, Eurogate, ICTSI, TIL en vele andere. Klik hieronder om een kort filmpje te bekijken over de Long Beach Containerterminal waar Reefer Runner wordt gebruikt. 

 

Voor meer informatie: 
Stephan Piworus
Global VP Marine & Ports
IDENTEC SOLUTIONS AG
Tel.: +49 15 17 4122 606
spiworus@identecsolutions.com
www.identecsolutions.com/ports-terminal-industry-solutions/

Publicatiedatum: