Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Priscilla van der Sluijs, Neele-Vat

“Met citroenen hebben we de boot gemist dit jaar”

Tholen – Vorig jaar startte logistiek dienstverlener Neele-Vat voor het eerst met het transport voor Argentijnse citroenen naar de Europese markt. Dit jaar miste het bedrijf de boot, letterlijk. “De exportstop van citroenen uit het land heeft roet in het eten gegooid,” vertelt Priscilla van der Sluijs, Reefer specialist bij het Rotterdamse bedrijf. “In Argentinië zijn ze ook massaal aan het stoken geweest vanwege blackspot in de citroenen. Het zit er dus niet meer in voor dit jaar. Twee containers hebben we kunnen doen, daar hield het bij op. Desalniettemin konden we het transport verzorgen van mooie volumes gember, mineola’s en avocado’s vanuit Zuid-Amerika naar Rotterdam.”

Coronavirus
Niet alleen van blackspot in citroenen maar ook van het coronavirus had het bedrijf veel last. “Vooral onze afdeling voor AGF en andere perishables kreeg rake klappen. Dat komt onder meer omdat veel van onze klanten aan de horeca leveren en dat lag een paar maanden stil. Ook de import van blauwe bessen uit Marokko zagen we de nodige uitdagingen. Dat komt nu pas langzaam weer op gang. Als we kijken naar het bedrijf als geheel hebben we echter niet te klagen. Zo zijn wij trost op ons aandeel in verzorging van de logistiek van de Persoonlijke Beschermingsmiddelen voor het Landelijk Consortium Hulpgoederen (LCH).”

“In februari dit jaar stonden er dan ook een aantal containers vast in China. “Gelukkig hebben we op dat vlak de dans aardig weten te ontspringen en hebben we veel van onze containers weten te behouden en veilig kunnen stellen. Wel zagen we dit jaar meer concurrentie van conventionele reeferschepen die hier en daar wat marktaandeel wegsnoepten.”  

De goede kant op
“Het gaat weer langzaam de goede kant en we zien onze importtrafiek weer verdubbelen op het moment. Het blijft wel spannend hoe het straks verder gaat lopen,” vertelt Priscilla als ze nu naar de situatie kijkt. “Ik heb er echter vertrouwen in dat we straks tegen het eind van het jaar toch het gewenste resultaat kunnen boeken als we kijken hoe de markt zich nu ontwikkeld in onder meer Europa en Afrika. Neele-Vat is naast de focus op GP trafieken ook hard onderweg om bij een van de grotere reefer spelers te horen. Onze specialisten op onze reeferafdeling verzorgen het transport van import en export reefercontainers met alle bijbehorende documentatie alsmede opslagmogelijkheden met een echte hands-on mentaliteit.”

Impressie van het nieuwe pand van Neele-Vat in Rotterdam

Nieuwbouw
Dat het werk niet stil ligt blijkt wel uit de plannen van Neele-Vat voor een nieuw hoofdkantoor met bijbehorende opslagcapaciteit, waaronder koelcellen, in de Rotterdamse haven. “Voorbereidende activiteiten zijn reeds gestart en later dit jaar moet de eerste paal de grond ingaan voor het nieuwe pand op de Vondelingenplaat naast Pernis. Eind 2021 moet de beoogde nieuwbouw worden opgeleverd.”

Voor meer informatie:
Neele-Vat Ocean B.V.
Priscilla van der Sluijs
Marco Polostraat 2-14
3165 AL Rotterdam
Tel: +31 (0)88 9964682
Priscilla.vanderSluijs@neelevat.com 
www.neelevat.com