Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Van Donge & De Roo

"Navigatie biedt inzicht in duurzame vervoersverbindingen"

De Rotterdamse expediteur Van Donge & de Roo (D&R) investeert volop in een gezonde en veilige werkomgeving voor medewerkers, optimale service voor klanten en intelligente communicatietechnologie. Daar hoort ook deelname aan de Navigate-tool van het Havenbedrijf Rotterdam bij. 'Via deze tool zijn alle duurzame en efficiënte vervoersverbindingen van, naar en via de Rotterdamse haven nog beter zichtbaar.'



D&R behoort tot de grootste expeditiebedrijven in Rotterdam. Sinds de oprichting in 1977 is het bedrijf uitgegroeid tot een belangrijke speler in vrijwel de gehele supply chain. De groep bestaat uit meerdere bedrijven die zich richten op containertransport, depot- en terminalactiviteiten, IT-ontwikkeling, intermodaal vervoer en douane bemiddeling. Met onder meer logistieke activiteiten, terminals en depots in Rotterdam en Antwerpen, vestigingen in Duisburg, New York, Thailand en Italië, een uitgebreid partnernetwerk en een eigen spoorbedrijf (DistriRail) behandelt de groep zo’n 635.000 containers per jaar. Als een ‘one-stop-shop’ vervoert D&R zowel kleine als grote volumes.

Inzicht in verbindingen
'Door een tool als Navigate heeft de markt meer inzicht in de duurzame en efficiënte vervoersverbindingen tussen de Rotterdamse haven en het Europese achterland. Deze tool visualiseert alle deepsea-, shortsea-, spoor- en binnenvaartroutes van, naar en via Rotterdam. Ook kan men in Navigate zien waar men lege containers kan achterlaten of ophalen. Veel Chinese bedrijven die containers naar Duitsland willen brengen, denken nog steeds in eerste instantie aan Hamburg, terwijl het vaak slimmer is om dit via Rotterdam te doen. Vanuit Hamburg kom je er niet met de vrachtwagen en er is slechts een beperkt aantal spoorverbindingen met het Ruhrgebied. Bovendien is de douane in Rotterdam sneller. Tijdens handelsreizen moeten we dit telkens weer uitleggen. Navigate ondersteunt ons hierbij. Als je ‘Rotterdam’ intoetst, zie je meteen waar je goederen vanuit Rotterdam heen kunt brengen en op welke manier. Snel en overzichtelijk. Wij vinden Navigate een sterke marketing tool om de vindbaarheid van de Rotterdamse haven te vergroten.' zo verteld Dennis de Roo, Managing Director van D&R.

Modernisering
De lockdown als gevolg van COVID-19 is door D&R benut om het kantoor in Rhoon versneld te verbouwen en moderniseren. 'Thuiswerken is in onze business geen optie. We zijn dan ook blij onze 120 medewerkers in Rhoon stapsgewijs weer te kunnen verwelkomen op kantoor. We hebben geïnvesteerd in een klimaatinstallatie met ziekenhuiskwaliteit die zowel fijnstof uit de lucht haalt als virussen en bacteriën doodt. Verder hebben we geluiddempende vloerbekleding gelegd en moderne sta- en zitbureaus geplaatst. Als traditioneel familiebedrijf zorgen we goed voor onze medewerkers. Een schone, aangename en veilige werkomgeving maakt hier deel van uit.'

Groeiambitie
De afgelopen 15 jaar heeft de organisatie haar groeiambitie van 10% per jaar steeds kunnen waarmaken. Ondanks de coronapandemie is er veel vertrouwen dat het ook dit jaar goedkomt. 'Dit kan bijvoorbeeld ook door een overname zijn. Qua uitbreiding van de depotruimte kijken we vooral naar Duitsland, met name Duisburg. Verder wil men de reeferactiviteiten uitbouwen. Waarbij we als familiebedrijf zo min mogelijk een beroep willen doen op banken. We hebben goede jaren achter de rug. Dit geeft ons de ruimte om te investeren. Ook hebben we steeds ingezet op spreiding van onze activiteiten. In Rotterdam doen we bijvoorbeeld veel op Amerika. Maar we hebben ook een luchtvrachtafdeling op Schiphol, zijn actief op de nieuwe Zijderoute per trein vanaf China en verzorgen transporten die de Noord-Europese havens niet aanraken. Door spreiding van je dienstverlening kun je klappen beter opvangen.'

Bron: Port of Rotterdam

Publicatiedatum: