Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Blog TellApe

"AGF-tips om emballage onder controle te krijgen"

Veel bedrijven worstelen met emballage en hoe zij hun emballageproces het beste kunnen controleren. Er zijn dan ook een aantal verschillende manieren om jouw emballage onder controle te krijgen, aldus Tellape in dee blog. Je kunt bijvoorbeeld emballagesaldo’s bijhouden, items specifiek registreren maar ook controle uitvoeren op de financiële administratie. De makkelijkste stap is digitalisering van de bestaande emballage-registratie.

Digitalisering van bestaande emballage-registratie
Sommige bedrijven hebben wel een emballage-registratie maar dit gebeurt vaak allemaal met pen en papier. Deze registratie kan echter nog steeds problemen veroorzaken, de registratie is foutgevoeliger. Papieren bonnen kunnen kwijt raken of bij verwerking in een Excel-overzicht verkeerd overgetypt worden. Bij een digitale registratie van emballage hoef je de transactie slechts eenmalig in te voeren en hij wordt rechtstreeks digitaal verwerkt.

Balansbeheer
De makkelijkste manier om emballage in controle te houden en te krijgen, is door het bijhouden van emballagesaldo’s. Saldo’s kunnen worden opgebouwd met leveranciers, klanten, externe en interne magazijnen of andere partijen. Wanneer bedrijven geen balans bijhouden, dragen zij het risico van deze waardevolle items en kunnen dus veel geld verliezen. Je kunt balansen bijhouden op klantniveau maar ook op locatieniveau van de klant. Als je op locatieniveau bijhoudt, weet je precies waar jouw meermalige transport items staan.

Item specifiek registreren
Naast het algemeen registreren van aantallen emballage kun je ook op itemniveau de registratie doen. Je kunt door middel van barcodes transportitems uniek maken en individueel registreren. Hierdoor is inzichtelijk welk emballage item op welke locatie staat. Je kunt specifieke items terug vragen. Dit heeft vaak veel effect op het moment dat de kosten voor de emballage items heel hoog zijn. Naast het feit dat je goed emballage items kunt retour vragen, is het ook mogelijk om meer met deze data doen. Zo kun je zien hoe vaak een emballage item uitgegeven en geretourneerd wordt en hoe lang een specifiek item heeft uitgestaan.

Controle van de financiële administratie
Als laatste stap kun je ook nog een controle uitoefenen op de financiële administratie. De registratie, die je gedaan hebt, kun je controleren aan de hand van de financiële administratie om te zien of de aantallen kloppen. Heeft de klant ontvangen wat hij zou moeten ontvangen en betaalt de klant de juiste aantallen als er statiegeld of verkoop van de emballage plaatsvindt? Door deze financiële check ben je beter in controle van je emballageproces en kun je sturen op de kosten rondom emballage.

Zorg ervoor dat jouw emballageproces goed in elkaar zit en je emballageprocessen onder controle hebt. Zo bespaar je op de operationele kosten en kun jij de andere processen optimaliseren!

Voor meer informatie:
TellApe
Geert Kuiper | +31 6 18 52 03 03 
g.kuiper@tellape.nl 
Niels Stalenberg || +31 6 46 44 51 61
n.stalenberg@tellape.nl  
www.tellape.nl/tellape-agf/ 

 

Publicatiedatum: