Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
L’Orto di Famiglia, Italië:

"Door online groenten- en fruitbestellingen hebben wij de lockdown doorstaan"

Tot de maand februari waren er ongeveer 80 online-groenten-en fruitbestellingen en in maart was dit aantal maar liefst gestegen tot 1.600 om vervolgens weer een lichte daling door te maken. Het was een bijzondere ervaring voor het Italiaanse L’Orto di Famiglia, dat is gevestigd in San Mauro Pascoli bij Forlì-Cesena in Italië. Francesco Ventrucci, die het bedrijf samen met Athos Muratori runt, vertelt hierover.

In het midden Francesco Ventrucci, vergezeld door twee medewerkers die de bestellingen verpakken

"Twee jaar geleden hebben we deze online-service, Trasp-Orto genaamd, in het leven geroepen, maar er werd weinig gebruik van gemaakt. Onze klanten kwamen liever rechtstreeks naar de winkel. Toch hadden we erin geïnvesteerd en daardoor konden we de impact van de lockdown gelukkig weerstaan. De hoeveelheid bestellingen schoot omhoog. In maart waren dit er 1.545 en in april 1.488," zegt Ventrucci. 

Het afzetpunt van L’Orto di Famiglia 

In juni zijn de online-bestellingen verder gedaald, maar zullen naar verwachting 700 per maand bedragen, wat alsnog bijna 10 keer meer is dan vóór de crisis. De klant plaatst de bestelling via de website of app, waarna de bestelling wordt thuisbezorgd.

Trasp-Orto is bedacht door Simone Ferrara, evenals de app. "Het idee is ontstaan in 2017 en tot en met februari 2020 was er dus niet zoveel belangstelling. Maar vanaf maart dit jaar wordt er volop gebruik van gemaakt. De app is gratis en op het gebied van de afzet van groenten en fruit is dit een innovatie," zegt Ferrara.

"We hebben zelf een areaal van ongeveer 50 hectare, zowel huur als in ons bezit, waar we gewassen telen die we vervolgens afzetten aan de detailhandel en groothandelaren. We zijn lid van Agribologna en fungeren als platform voor andere telers. En daarnaast zijn we referentiepunt voor Horeca della Riviera," zegt Ventrucci.

Het sterke punt van het bedrijf is de versheid van de gewassen. Zo wordt de sla om 06:00 uur geoogst en om 08:00 uur ligt het in de winkel. Bovendien proberen de eigenaren de gewassen die wat oneffenheden hebben aan te bieden als ‘buitenbeentjes’, tegen een goedkopere prijs.

De horeca is momenteel een pijnpunt, omdat er weinig hotels en restaurants open zijn vanwege de coronacrisis.

Francesco Ventrucci aan de voorzijde van zijn bedrijfspand

"Door de problemen met de horeca is er een overschot aan product. De hoop is dat het toerisme snel weer op gang komt en dat de restaurants weer massaal worden bezocht," concludeert Ventrucci.

Voor meer informatie:
Francesco Ventrucci
L'Orto di Famiglia
Via Bellaria 1224
San Mauro Pascoli (FC)
Italië
+39 0541 933549
info@caraboinegaliscia.it
www.caraboinegaliscia.it 

Publicatiedatum: