Tholen - Vooruitkijken doet ADN het liefste tijdens het 30 jarig bestaan. Het thema was niet voor niets Back tot the future, behouden wat er is en dit verder versterken door als AGF-specialisten samen te werken met elkaar en met toeleveranciers. Toeleveranciers van verswaren, Boonstra Verswaren en Vers Alert, gaven het goede voorbeeld door een gezamenlijke stand op het jubileumfeest. Ook de andere vrienden van ADN waren aanwezig met stands en onderscheidende producten en concepten.
Klik hier voor de fotoreportage
Mark Heemskerk, directeur van ADN, sprak in vogelvlucht over 30 jaar ADN historie. De branchevereniging werd destijds vanuit 3 verschillende organisaties, Vakcentrum AGF, Bond van Christelijke kleinhandel in aardappelen, groenten en fruit en de Bond van kleinhandelaren in aardappelen, groente en fruit opgericht.
Andrea Paffarini, Sandra Keegel, Mark Heemskerk en Chrits Manders van ADN
Mark sprak verder over de oprichting van de beurs AGF Detail in samenwerking met Stichting De Echte Groenteman. Sinds vorig jaar is er een vervolg in met VEG Event dat voor de tweede maal plaatsvindt op dinsdag 8 en woensdag 9 oktober 2019. Ook kwam de oprichting van AGF Servicepunt even langs wat een moment was waarop ADN veel groentemannen aan de marketing heeft gekregen met websites, instore communicatie en posterpakketten. Nu is er de samenwerking met Postuma AGF waarbij ADN gaat bijdragen in de kosten voor de door hen ontwikkelde Willie Wortel App.
Linda Versluis van Landwinkel Versluis uit Emmeloord was de 500ste deelnemer aan Willy Wortel
Het Groenteman met ster traject is (tijdelijk) stopgezet. ADN presenteerde gisteren een alternatief onder de naam STAP. Een project wat al twee jaar draait bij VBW, de brancheorganisatie voor bloemisten waar ADN sinds januari intensief mee samenwerkt. STAP is een (individueel) begeleidingstraject wat de bedrijven (kan) gaan ondersteunen.
Klik hier voor een achtergrondfilmpje over STAP
De uitdagingen en het aantal "ballen" dat AGF-specialisten in de lucht moeten houden, werd duidelijke gemaakt in een komische act waarbij cabaretiers al jonglerende een herkenbaar verhaal vertelden over het wel en wee in de AGF-speciaalzaak.
De jongleeract zorgde voor spannende momenten voor enkele AGF-specialisten
Daarna was het tijd voor de tombola, waar grote en kleine prijzen werden gewonnen, van een welness pakket tot een gevulde kartonnen vloerdisplay. Verder was het vooral een gezellige middag en avond om bij te kletsen, tips uit te wisselen en te genieten van lekkere hapjes en ambiance.
Klik hier voor de fotoreportage