in het teken van gemak

Coop lanceert nieuwe foodmarket: Foody

Fooby: zo heet het dynamische en bijzonder succesvolle, digitale food- en lifestyle-platform van de Zwitserse retailer Coop. Nu wordt het online-concept echter ook omgetoverd tot een echte winkel, meldt website 20min.ch. Een eerste store werd in het voormalige Kursaal-theater in Lausanne geopend. De nieuwe winkel herbergt onder andere lokale verse producten, een sapbar en unieke specialiteiten. 


Joos Sutter (rechts) en Philipp Wyss op de gloednieuwe groenten- en fruitafdeling / Foto: Gault Millau

De concept store met twee verdiepingen bevindt zich in het voormalige Kursaal-theater in Lausanne. De traditierijke zaal iets boven het station van Lausanne opende in 1901 voor het eerst haar deuren. Waar vroeger een podium, een zaal voor de toeschouwers en tribunes waren, maken bakkers nu met de hand broden, wordt er koffie gebrand, sap geperst of kaas aangeboden. Bovendien is er een Fooby Market met verse producten om mee naar huis te nemen. "Fooby is ons culinaire proefterrein, het past helemaal bij de huidige tijdgeest. Men kan er inspiratie opdoen en inkopen doen tegelijkertijd", zegt marketing- en inkoopdirecteur Philipp Wyss tegen de lokale media.

Coop is met Betty Bossi en Fooby in Zwitserland vooraanstaand op het gebied van culinaire competentie. Samen werden maandelijks meer dan 12 miljoen pagina's aan recepten op de platforms bekeken. Philipp: "We verdelen ieder jaar miljoenen receptkaarten in de stationaire retail. Dit heeft ons ertoe bewogen om met Fooby de stap naar de stationaire handel te wagen."

De Fooby-producten zijn voorlopig uitsluitend in de Fooby-store in Lausanne verkrijgbaar. Andere winkels binnen de stationaire handel staan momenteel nog niet gepland, meldt men afsluitend. 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© AGF.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven