Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Groenten- en fruitrayon speerpunt van Carrefour Market

"Sla, tomaten, paprika, aubergines, courgette en witloof beloven de zomertoppers te worden"

Sinds april doet Carrefour Market zijn intrede in het Belgische supermarktlandschap. De nabijheidsupermarkt waar de klant binnenspringt voor zijn dagelijkse boodschappen zit duidelijk in de lift. Het zijn winkels met een ruim aanbod aan groenten en fruit dat als aantrekkingspool moet werken. “In de groente- en fruitafdeling zijn er weer wokdemonstraties met Flandria-producten. Laten proeven is de beste manier om de consument te overtuigen van de kwaliteit én de smaak van Flandria”, aldus Julie Stordiau.

Versheid en kwaliteit centraal

Bij de warenhuisketen Carrefour krijgen de GB-supermarkten een nieuwe invulling onder de naam ‘Carrefour Market’. De keuze voor de naam reflecteert het verse van de kruidenier om de hoek en een gemoedelijke, menselijke omgang. "Als de klant in onze Carrefour Market binnenstapt, wordt hij meteen ondergedompeld in de overvloed en de sfeer van een echte marktplaats", verduidelijkt Julie Stordiau, communicatieverantwoordelijke bij Carrefour. “Het groente- en fruitaanbod in een aangepaste, frisse omgeving vormt het hart van ons nieuwe winkelconcept. Het is er het belangrijkste onderdeel van. Het imago van grote versheid wordt geaccentueerd door de sobere presentatie en omkadering van de producten. De versheid en de kwaliteit moeten voor zichzelf spreken, vinden wij. Blijkt dat klanten kwaliteit héél belangrijk vinden, maar ook het marktgevoel appreciëren ze."

Belgische kwaliteitsproducten

Uit de resultaten van een consumentenonderzoek in opdracht van Carrefour blijkt dat de Belg over een gezonde dosis chauvinisme beschikt. 87% van de respondenten geeft aan Belgische producten te kopen in de afdeling groenten en fruit en 72% vindt de aanwezigheid van Belgische producten in de groente- en fruitrayon belangrijk. “De klant is duidelijk op zoek naar Belgische producten. Bij Carrefour komt 85% van het seizoenfruit en de seizoengroenten van eigen bodem”, bevestigt Stordiau.

De meerderheid van de ondervraagden is het ermee eens dat Belgische voedingsproducten van betere kwaliteit zijn dan import. "In onze winkels (Carrefour Hyper, GB & Express) vindt de klant een uitgebreid assortiment kwaliteitsproducten van Carrefour én van nationale merken. Het kwaliteitsmerk Flandria vormt daar een belangrijk segment van. In het groenterayon helpen Belgische vlagjes de klanten de binnenlandse producten snel te vinden. De herkenningspunten voor Flandria op de verpakking en de dozen krijgen ook aandacht. Promoties liggen altijd overzichtelijk in het begin van de winkel, want daar komt de klant vaak voor. Uiteraard gaan wij ook mee in de groeiende conveniencemarkt. Bij het binnenkomen in de winkel vindt de klant een aantrekkelijke conveniencecorner met kant-en-klare slaatjes en voorbereide groenten."

Toppers voor de zomer

Seizoensgroenten en –fruit zijn goed vertegenwoordigd in deze supermarkten. "Sla, tomaten, paprika, aubergines, courgette en witloof beloven de toppers voor de zomer te worden", voorspelt Julie Stordiau. "Onze centrale inkoper koopt overwegend Flandria in vrac aan op de veilingen en we verkopen deze producten onder het eigen Carrefour-label. We vermelden wel het Flandria-logo in onze wekelijkse promotiefolder als we Flandria-producten speciaal in de kijker plaatsen. We hebben ook klanten die geïnteresseerd zijn in nieuwe groenten en er ook naar vragen. Vandaar dat we ook een waaier van speciale tomaatjes, zoals Kumato en Bellino, en paprika uit Flandria Specialty Street aanbieden. We willen onze klanten de keuze laten uit zoveel mogelijk producten. Bovendien krijgen onze verantwoordelijken van de groenterayon een gedegen opleiding om met kennis van zaken de klanten te adviseren."

Flandria-proeverijen geven inspiratie

"We willen het leven van onze klanten vereenvoudigen door allerlei tips en kooksuggesties mee te geven. Aan de ingang van de winkel bieden we recepten aan, en vaak liggen de ingrediënten samen in de winkel zodat de klant alles gemakkelijk vindt. Deze formule slaat aan. Het helpt onze klanten om snel te beslissen wat ze die avond zullen koken. In ons consumentenmagazine Simply you wordt ook het belang van groenten en fruit voor de gezondheid beklemtoond. Leuke recepten nodigen uit om thuis nieuwe groentecombinaties uit te proberen. Er zijn ook speciale recepten om voor kinderen te koken. Het is immers héél belangrijk dat kinderen nieuwe groenten leren eten. We kunnen eventueel bekijken hoe we in de toekomst kunnen samenwerken om Flandria-producten in ons magazine Simply you in de kijker te plaatsen."

"En dan zijn er ook de wokdemonstraties met Flandria-producten in onze winkels. Laten proeven is de beste manier om de consument te overtuigen van de kwaliteit én de smaak van Flandria. De sfeer rond deze proeverijen vinden klanten wel leuk. Door de ideeën en recepten krijgen ze zin om thuis met Flandria-groenten aan de slag te gaan. Het is een stimulans om weer zelf te koken en nieuwe smaken te ontdekken. Het onmiddellijke effect zijn tevreden klanten en daar doen we het voor ", besluit Julie Stordiau.

Bron: Flandriamail
Publicatiedatum: