Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Hyster

"Deze containerhandler tilt makkelijk twee containers tot 11 ton"

De nieuwe empty containerhandler van Hyster kan dubbele containers van elk type verwerken. Zo kan de nieuwe truck twee koelcontainers met koeleenheden aan dezelfde kant tillen, zo laat de fabrikant weten. 


De nieuwe containerhandler van Hyster.

De nieuwe serie containerhandlers biedt dankzij de capaciteit in de industrie (tot 11 ton) volgens het bedrijf voordelen voor de productiviteit. "Tegenwoordig hebben sommige lege containers een gewicht van meer dan 5 ton", vertelt Elmer Dammers, Global Product Manager bij Hyster Big Trucks. "Daarbij wordt er voor een maximale productiviteit bij veel werkzaamheden met dubbele containers gewerkt. Het is dus handig als de machine probleemloos dubbele containers van elk type kan verwerken."

Nieuwe serie 
Deze nieuwe serie empty containerhandlers bestaat uit negen nieuwe modellen van de Waaronder 4 modellen voor het oppakken van enkele containers tot 8 hoog (8'6") en 5 modellen voor de handling van dubbele containers tot 9 hoog (8'6"). "Werkzaamheden met enkele en dubbele containers blijven wereldwijd groeien", zegt Elmer. "Hyster werkt nauw samen met klanten om de producten continu te verbeteren en te verfijnen, zodat de kosten per verplaatste container dalen", vertelt Elmer.


Het nieuwe model.

Vernieuwde spreader en mast
De vernieuwde verstevigde spreaders zijn standaard voorzien van CANbus-bediening en een sideshift. Dit vergemakkelijkt de precisie voor de chauffeur aanzienlijk. Verder kan de klant uit diverse vergrendelingssystemen voor de containers kiezen. Ook is de mast vernieuwd en in staat om zwaardere ladingen te verwerken. Verder biedt de mast betere prestaties en een langere levensduur, meldt het bedrijf in een persbericht.

Minder brandstofverbruik 
De truck is net als zijn voorganger uitgerust een Cummins Stage IV QSB 6.7-motor. Daarnaast beschikt deze truck over een koelsysteem en een eco-modus waarbij het brandstofverbruik wordt geminimaliseerd. "Ook is deze machine uitgerust met een on-demand, lastafhankelijk hydraulisch systeem dat alleen motorvermogen vraagt wanneer het nodig is. Dit zorgt ervoor dat de bedrijfskosten aanzienlijk dalen", zegt Elmer.


Het is mogelijk om de cabine van de Hyster met 10 graden naar achteren te kantelen bij een hoge lading.

Cabine opties
De truck heeft een cabine die optioneel bij de hoogste ladingen 10 graden naar achteren kan kantelen. Zo kan de chauffeur gemakkelijker omhoog kijken. Ook is er een 1000 mm verhoogde cabineoptie beschikbaar die ervoor zorgt dat het zicht nog verder wordt verbeterd wanneer de container op rijhoogte staat. Met een optionele functie voor automatisch inschuiven/uitschuiven kunnen chauffeurs de spreader voor containers van 20 voet of 40 voet heel eenvoudig met één druk op de knop instellen. Daarnaast kan een camerasysteem de chauffeur verder ondersteunen.
Publicatiedatum: