Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Wall Street Journal onderzoekt voedingstrends
Wat zorgt ervoor dat een product een trend wordt? Karen Stabiner van Wall Street Journal wilde die vraag beantwoorden in een artikel over de laatste voedingstrends die op 27 juli in de krant gepubliceerd zou worden. De titel van het artikel: Forecasting the Next Food Fad: Are 'Kohlrabi' and 'Yacon' the Next Kale?
De auteur informeerde bij chefs en telers die op de hoogte zijn van de laatste trends en bij Karen Caplan, directeur en CEO van Frieda's Specialty Produce. Ze wilde verslag doen van de nieuwe groenten- en fruittrends en de toenemende vraag naar de laatste producten van restaurants, winkels en thuisleveringsdiensten.
Het artikel: "...Caplan zegt dat informatie over de laatste trends sneller gaat dan ooit tevoren in het Instagram-tijdperk. De nieuwste trends wordt steeds meer uitgelicht en ondervinden ook meer concurrentie." Stabiner bespreekt de wisselwerking tussen telers en chefs met exclusieve nieuwe groenten, zoals koolrabi, bimi, andijvie en de yacon knol. Ze legt uit dat de nationale retailers zoals Frieda's vaak voor een strategische benadering kiezen die inspeelt op de nieuwste trends, waarbij vereist wordt dat het product groot genoeg is en voldoende houdbaar is.
Caplan: "Yacon kwam een paar jaar geleden onder onze aandacht. Het volume was echter te klein en de houdbaarheid was niet rendabel voor de retail." Andere trends omvatten jackfruit en Frieda's exclusieve Stokes PurpleĀ® zoete aardappelen. Beide zijn lang houdbaar, hebben voldoende volume en de aanvoer is stabiel. Het product is overal en bijna het hele jaar verkrijgbaar.