Paprikatelers P8 werken samen met HelloFresh
"Veelzijdig en gezond"
Paprika's worden het hele jaar door veelvuldig in Nederlandse kassen geteeld. P8 zet zich in voor het verbeteren van de marktpositie van paprika's, door het stimuleren van de vraag naar paprika's middels campagnes zoals Tijd voor Paprika. Eric van Arendonk, Campagne coördinator bij P8: "Driekwart van de Nederlanders eet onvoldoende groente en fruit. We willen mensen graag helpen om aan de aanbevolen hoeveelheid van 250 gram groenten en twee stuks fruit per dag te komen. En paprika's zijn niet alleen erg lekker, ze zijn ook gezond. Van alle groente- en fruitsoorten bevatten ze de meeste vitamine C. Samen met HelloFresh willen we zoveel mogelijk mensen inspireren met de veelzijdigheid van deze kleurrijke vitaminebom." Maartje Frederiks, CEO bij HelloFresh Benelux vervolgt: "We hebben elkaar gevonden in het gezamenlijke doel om Nederlanders te helpen en te inspireren om lekker en gezond te eten. Bovendien stimuleren we met 'Tijd voor Paprika' graag de afname van een gezond product."
Maten en kleuren
Het receptenteam van HelloFresh heeft in samenwerking met de organisatie van paprikatelers een aantal recepten ontwikkeld waarin de veelzijdigheid van paprika tot zijn recht komt. Thomas van Burg, verantwoordelijk voor de recepten in de HelloFresh Box: "Paprika's zijn niet alleen als tussendoortje heel geschikt, ze zijn ook op veel verschillende manieren te verwerken in een gerecht. Je kunt ze vullen, verwerken in een soep of roosteren voor in een lekkere couscous of bulgur. En de zoete puntpaprika is heerlijk in een frisse salade. Alles is mogelijk! We starten onze samenwerking met een tomaat-paprikasoep met parelcouscous en knoflook-soepstengels, dat in week 15 in de HelloFresh Box zit."
Voor meer informatie:
www.hellofresh.nl