Cartoons voortaan alleen op gezonde producten
Het afbeelden van kinderhelden op gezonde producten zoals groente en fruit, kan een manier zijn om ze aantrekkelijker te maken. Dit denkt ook Henrieke Crielaard van het CBL (Centraal Bureau Levensmiddelenhandel): "We weten wel dat kinderen er gevoelig voor zijn, dus het zou de andere kant op kunnen werken", vertelt ze aan Metro.
Lidl doet dit al bij een aantal van hun groente en fruit, voornamelijk bij de kleinere varianten zoals de snacktomaten en -komkommers. "Dat is al een goede stap", vindt Crielaard. Dat er op het gebied van voeding heel veel ontwikkelingen gaande zijn, is volgens haar tevens een goed teken.
"We streven ernaar om kinderen gezonder te laten eten. Maar niet alleen de levensmiddelenindustrie, ook ouders en onderwijs spelen daar bijvoorbeeld een grote rol in", zegt Crielaard. Het CBL is samen met de voedingsindustrie bezig om samenstellingen van producten stap voor stap te verbeteren, bijvoorbeeld bij typische kinderproducten als knakworstjes en toetjes.
Bron: RTL Z / Telegraaf /Metro